
Изграждането на трамвайни линии в Пловдив бе вкарано в плана за Интегрирано градско развитие. Предложението дойде от Слави Георгиев и бе прието от общинския съвет след дълга дискусия относно целесъобразността на градската железница, която възнамеряват от общината и НКЖИ да ревизират по сегашните жп трасета.
Атанас Баташки от „Алтернатива за Пловдив” направи предложение градската железница да бъде изкарана от проектите в ПИРО, тъй като по думите му тя няма да реши никакви проблемите, а тъкмо обратното – ще създаде такива. Според него и неговите съпартийци, решението е да бъдат изкарани жп линиите от Пловдив, а не са се инвестират милиони в тях.
Последва и дълъг дебат относно това, дали въпросната железница е градска или извънградска, тъй като на практика в по-голямата си част тя ще обслужва близките населени места , а не самия Пловдив. По железницата в градски условия ще можем да се предвижваме от квартал „Христо Смирненски” през центъра до Тракия, а това най-вероятно няма да доведе до голям пътникопоток.
Според Слави Георгиев е абсолютно безсмислен този проект, тъй като през годините НКЖИ са доказали, че единственото, което правят е да усвояват пари от Европа, като изобщо не ги интересуват проблемите на Пловдив. Вариантът според него е да се направи трамваен транспорт, който да свърже центъра на града с кварталите и индустриалните зони, като това ще даде реална алтернатива за предвижването в града.
Според зам.-кмета Стефан Стоянов изграждането на трамваен транспорт може да се реализира в един от следващите етапи от градската железница, след като се пуснат първите линии и курсове от Пловдив и близките населени места.
Очаквайте подробности!
Още от категорията


Решено: ЕВН повишава цената на тока с 3.6% от днес

Питейна вода се излива от месец насам пред блок в Тракия
Акценти


Спират майчинството при втори договор от днес


Джулай морнинг: Хиляди посрещнаха първия изгрев на юли


Градове с бъдеще: Къде си струва да инвестираш днес?


Решено: ЕВН повишава цената на тока с 3.6% от днес
