Община Пловдив дава 11,4 млн. лева за доставка на нови контейнери, с което планува да реализира план за поетапна подмяна на всички съдове за битови отпадъци от домакинствата на територията си.

Градската аминистрация е обявила обществена поръчка чрез открита процедура, чийто предмет е доставка на различни видове контейнери с автономно обслужване. Тя включва още асемблиране, брандиране и гаранционна поддръжка на контейнерите. Прогнозната обща стойност на поръчката е 9 510 009 лв. без ДДС, или 11 412 011 лв. с включен ДДС. Разделена е на две позиции, като първата се отнася към закупуване и доставяне на 1650 нови контейнера от три различни вида според вместимостта им. Първият е за битови отпадъци с автономно обслужване с обем от 2 250 литра и с прогнозно количество от 460 броя. Търсят се и 915 броя контейнери с обем от 3 000 литра, както и 275 броя с обем от 3 750 литра. За тази част от поръчката са отделени повечето средства - 11 364 078 лв. с включен ДДС.

Втората позиция на поръчката е за доставки на RFID транспондери (тагове), чиято прогнозна стойност е 47 933 лв. с ДДС. Таговете ще се поставят върху 5000 от настоящите контейнери „тип бобър“, с оглед предвидената поетапна подмяна, както и във връзка с обновлението при изчисляване на „такса смет“ в града. По този начин ще бъде въведен в действие плана за ново изчисление на таксите тип „замърсителят плаща“, като чипът на контейнера ще отчита колко смет се изхвърля в него от близките домакинства.

 

"Контейнерът да се затваря и отваря ръчно или чрез педал, или лостова система по начин, който да не допуска изваждането на поставените вътре отпадъци“, се посочва е техническата спецификация на поръчката. 

Отделно е посочено изискването контейнерите да са съвместими със система за автоматично обслужване на подземни и полу-подземни съдове.

Край с такса „Смет”: Решават как пловдивчани да плащат за боклука – на човек, с торби или контейнер на входа2025 година влиза новата методика, за която Европа ни натиска от години и този път няма отлагане

Общината обаче ще възложи обществена поръчка само в частта за доставка, се посочва в документацията. При втората позиция ще действа чрез директно изпълнение.

Контейнерите ще бъдат платени от бюджета на Община Пловдив, която уточнява, че към настоящия момент не е осигурено финансиране. Затова изпълнението на договора е отложено и е за срок от четири години (48 месеца). В проекта на договор са заложени клаузи за това.

Първите 400 контейнери трябва да бъдат разпределени по равно в районите "Източен" и "Тракия". През следващата 2025г. ще бъдат доставени 370 за "Южен", а през 2026г. ще бъдат подсигурени 400 броя за „Централен“. През 2027г. по 240 бройки ще бъдат разпределени в районите "Западен" и "Северен".