Един от най-чаканите проекти на Пловдив и цялата област –  новият лъч на Околовръстното шосе няма шанс да се реализира скоро.  Кабинетът „Борисов 3” бе определил обекта от национално значение и бе дал заявка, че при избора на изпълнител ще се направи паричен трансфера за реализацията му.

След края на мандата, политическата криза и проблемите в АПИ с финансовите средства, поръчката за връзката между Пловдив – Асеновград със Скобелева майка бе избутан в ъгъла, а по всичко личи, че скоро няма да започне.

Има ли опасност за изграждането на Югоизточния обход на Пловдив за 42 млн. лева?От АПИ все още работят по актуализирането на проекта за ремонта на Околовръстното

В момента пари за този обект няма, още повече, че АПИ имат договори за стотици милиони, които трябва да разплатят, а в бюджета няма средства за тях. Така Югоизточният обход на Пловдив изпадна от списъка с приоритетни обекти и вероятно следващото редовно правителство трябва да решава този проблем.

Обществената поръчка бе отворена в началото на годината, а на 22 март бяха отворени и офертите, като 7 консорциума подадоха оферта.  Оттогава процедурата, която е за 42 млн. лева не е мръднала.  

От АПИ отговориха шаблонно,  че процедурата върви и няма опасност за проекта, въпреки сериозното забавяне:

„ Комисията продължава своята работа с разглеждането им. Предстои да бъде определена дата за отваряне на ценовите предложения на допуснатите участници”.

Твърде вероятно е поръчката да остане така в продължение на месеци и тя да не се завършва. По същия начин бе и процедурата с проекта за удвояването на Околовръстното, където повече от година и половина нямаше избран изпълнител. От АПИ го избраха чак, когато назря общественото недоволство заради проблема с ремонта на Околовръстното.

За разлика от проектирането обаче,  образуването на цената за реализацията на  Югоизточния обход е по-съвсем различен начин. С други думи – ценовите оферти са дадени в началото на 2021 година. Ако процедурата продължи през следващата година, а след това има и обжалвания, това ще се проточи поне до края на 2022 година. Тогава пък цените за строителството, ще бъдат съвсем различни от офертата дадена 2 години по-рано. Иначе казано – фирмите в поръчката може да се откажат от подадените оферти, а това означава и край на тази процедура и обявяване на нова.

Липсата на пари удари и ремонта на Околовръстното в сегашния му габарит от разклона за Първенец и Коматево до Пазарджишко шосе, който е и най-разбития участък. Въпреки че ремонтът не е спрян официално, то пари за него няма, а за това призна и областния управител Ангел Стоев.

Ангел Стоев: Пари за Околовръстното на Пловдив няма, макар да текат финални процедуриВсичко зависи от актуализацията на бюджета, безсилни сме на областно ниво, категоричен е Стоев