Мантинелите по Околовръстният път на Пловдив, които предизвикаха недоволството на хиляди граждани след трагичен инцидент, все пак ще останат. Това решение беше взето след инспекция на кмета на Пловдив Здравко Димитров и инж. Иван Досев от АПИ. Оказа се, че проектът за Околовръстното е даден за преработка преди около две седмици и според проектантите е възможно да се изградят още аварийни площадки по трасето. Те ще могат да бъдат използвани от шофьори, които спукат гума или имат друга причина да отбият.
"Има напрежение в съседните общини, има напрежение и сред гражданите на Пловдив. Длъжни сме да реагираме. Не е приятно едно ново рехабилитирано съоръжение вместо да облекчава трафика да носи негативи и да не изпълнява целта си да бъде в услуга на гражданите. Според мен първо трябваше да се направи новия участък от Околовръстното, а след това да се рехабилитира стария, както беше сторено с Асеновградско шосе. Въпреки че всичко по изграждането на трасето е законно, на практика в момента отново всички влизат в Пловдив и така няма да постигнем зелен и чист град. Не е нормално да отиваш към магистралата и да минеш през града, а не през околовръстното. На Пловдив са му нужни вътрешен и външен ринг", посочи кметът Здравко Димитров и напомни, че локалите на София са по-широки от пловдивското Околовръстно.
Инж. Иван Досев от АПИ е категоричен, че всичко по изграждането на Околовръстното до тук е законно. Повече аварийни площадки ще бъдат изградени както във вече ремонтираната част, така и от светофара на Коматево до кръговото кръстовище на Пазарджишко шосе, чийто ремонт предстои. За целта ще се разгледат всички възможности за използване на общинска земя, независимо към коя община са те. Допълнителните строителни работи по изграждането на аварийни площадки ще влязат към бюджета, който е отделен към текущия ремонт.
Успоредно с това е избран и изпълнител за проектирането на удвояването на Околовръстното шосе.
„Ние сме наясно, че капацитетът на Околовръстното отдавана е изчерпан, но тъй като процедурата по удвояването му ще отнеме доста време, не можеше да оставим пловдивчани да карат по него в този вид. Предвид, че за удвояването ще са необходими множество отчуждители процедури, то по всяка вероятност по сметките на АПИ, ще се пристъпи към ремонта най-рано след около две години“, каза Досев.
Още от категорията
Български успех на Световното по бръснарство: Осмо място за нашите представители