Движението на влакове през Централна гара - Пловдив ще бъде възстановено до края на ноември. Това заявиха техническите ръководители на отделните отсечки от трасето, което се реновира - от временния перон зад Сточна гара до Централна гара.
Без почивен ден се работи по изграждането на четирите коловоза, както и отводнтелната система под тях и контактната мрежа.
Строителите вече работят по бретела под Бетонния мост – сложна система от стрелки, които ще позволят на четирите коловоза да се разклонят до десетте гарови коловози. На мястото на разкритата в началото на лятото археология, която забави изпълнението на проекта, вече тежки машини и работници изграждат железния път, за да го свържат с коловозите на гарата.
Възстановяването на железопътния транспорт ще е поетапно, потвърди пред репортер на TrafficNews инж. Николай Иванов, технически ръководител на Трейс Груп Холд. Първоначално ще бъдат пуснати коловози от 5 до 10, докато бъдат изградени и останалите. На въпрос на медията ни дали срокът до края на месеца е реалистичен или по-скоро оптимистичен, инж. Иванов беше категоричен, че с темповете на работа срокът е напълно реалистичен.
Пускането на влаковете по направленията на изток и юг от Централна гара ще премахне необходимостта от временния перон на Сточна гара, обикалянето на пътническите и товарни влакове през гара Филипово, както и необходимостта от извозване на пътници с автобуси от и до гарите Крумово и Филипово.
В средата на декември пък ще бъде пуснато движението за автомобили и по Бетонния мост, където също се работи без почивен ден, за да бъде изпълнен в срок.
Припомняме, че модернизацията на железния път, контактната мрежа и системите за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив, както и комуникационно-транспортен пробив под жп гара Пловдив е част от проект „Развитие на железопътен възел Пловдив“. Обектът се изгражда с финансиране от Механизъм за свързване на Европа (МСЕ), сектор „Транспорт“. Общата му стойност е 89 028 245,95 лева без ДДС, като 67 892 868,55 лв. без ДДС са осигурени по МСЕ, а останалите са от национално съфинансиране и допълнителни финансови средства от държавния бюджет, съответно 11 981 094,45 лв. и 9 154 282,95 лв. без включен ДДС.
Още от категорията
Виж всички
Изграждат паркинг за 80 коли до зала „Строител", пускат имота на търг за 10 години
Акценти
Виж всички
50 срещу 4000: Когато каузата я няма, улицата остава празна
Почина големият пловдивски архитект Иван Делчев - Чудото