Всеки, който е ползвал градския транспорт на Пловдив, знае в какво състояние е той. Нередовни линии, множество малки автобуси „щъркели“, нелюбезен персонал, неподдържан подвижен състав и хаотично изградена маршрутна схема.
Освен че Пловдив е единствената голяма община, в която градският транспорт е частен, той вече значително изостава от градове като Бургас, Варна, Русе и Стара Загора. Справянето с трафика и задръстванията в голямата си част зависят именно от градския транспорт, защото при добра услуга и редовни линии, много от хората ще оставят колите си.
Кметът Костадин Димитров обаче не е оптимист това да се случи сравнително скоро. Пред TrafficNews той помоли пловдивчани за повече търпение в тази сфера, но обеща, че ще работи активно за подобряването на състоянието му.
Към днешна дата обаче той призна, че няма полезен ход.
„ Проведохме няколко разговора – първо среща с всеки един превозвач по отделно, втори път - трите превозвача заедно, трета - отново заедно. В момента се опитваме да пренасочим една линия към друг превозвач, който изпълнява по-добре курсовете и маршрутите си.
Ето например, линия 29 – пет пъти разговарях с Веселин Дошков, казвам му „поеми си линията“, той ми отвръща „срам ме, неудобно ми е“ и до там! Очакваме да освободи една линия от него, за да може да попълни състава на 29 и други нередовни линии.
Опитваме все още с добър тон, не знам кога обаче ще дойде санкционирането. Тук трябва да е ясно, че те изпитват сериозни затруднения, най-вече от липса на шофьори. На практика имаме взаимно разбиране, но не и подобрение на услугата“, каза градоначалникът. Той допълни, че се чака новата електронно-билетна система на „Тикси“, която ще заработи през лятото на 2024-а.
Тогава ще е ясно какви са приходите, какъв е пътникопотокът, коя линия е нерентабилна, като тогава може да се направи цялостна корекция на маршрутната схема.
Относно развиването на общински градски транспорт с екологични автобуси през дружеството „Екобус – Пловдив“, кметът заяви, че това е дълъг процес.
„Сега сме в началната фаза за възможност за участие през оперативни програми. Голямата цел е да закупим електробуси за 1-2 линии. За някои политики имаме бързи действия, но тук пътят ще е дълъг, отделно искам да засилим екипа в Община Пловдив в тази сфера“, каза кметът.
Още от категорията
Недопустимо! Шофьор от градския транспорт на Пловдив заби шамар на възрастен мъж