EVN Топлофикация приключва възстановяването на суми за своите клиенти в Пловдив. Това се случи след издаването на изравнителни фактури за сезон 2019/20 г заради по-ниската цена на природния газ определената нова цена на топлинната енергия от КЕВР. Съгласно решение на КЕВР от 10 юни 2020 г. цената на топлината енергия за клиенти на EVN Топлофикация бе намалена с 5,76% със задна дата за периода 1 юли 2019 – 30 март 2020 г. Така цената на мегаватчас топлинна енергия за този период бе намалена от 97,58 лв./ без ДДС на 91,96 лв. без ДДС. 

Всеки клиент получава към фактурата си т.нар. кредитно известие или дебитно известие с подробна справка за изчислената сума за възстановяване съобразно потребеното количество топлинна енергия. Сумата за възстановяване е посочена със знак минус. 

EVN Топлофикация възстанови общо 1 млн. лв. на своите клиенти в Пловдив, като този процес стартира първо при клиентите с ежемесечен и дистанционен отчет:

  • През юли бяха издадени 24 785 кредитни /дебитни известия към клиенти с месечен и дистанционен отчет на уредите за дялово разпределение за 800 000 лв. Тези клиенти са общо 83% от всички клиенти на дружеството в Пловдив.
  • През септември бяха издадени 9 926 кредитни / дебитни известия за 200 000 лв. за изравнителните сметки за клиентите на сезонен (годишен) отчет. Тези клиенти получиха корекции в две изравнителни фактури, които обхващат целия период 01.07.2019 - 04.2020 г.

Следвайки разпоредбите на Закона за енергетика EVN Топлофикация изчисли сумите за възстановяване към своите клиенти, като те се приспадат от следващите им фактури за топлинна енергия и не се изплащат в брой. При суми, които са по-големи от дължимата сума по издадената фактура, приспадането продължава до изчерпване на размера на намалението. 

Съгласно нормативните изисквания EVN Топлофикация възстанови също и средства във фонд „Сигурност на електроенергийната система“.

EVN Топлофикация спази изискванията на процедурата за възстановяването на сумите, като същевременно информира редовно своите клиенти и партньори – чрез индивидуални писма, съобщения, информация в денонощния телефонен център, регулярни контакти с обслужващите търговци за дялово разпределение (ТДР), както и чрез обслужване по сгради и райони в Пловдив.

Дружеството обслужва 30 000 домакинства и бизнес клиенти в Пловдив.