Община Пловдив разработва линия 103 от градския транспорт, която ще се обслужва от дружеството „Екобус- Пловдив”.  Идеята е автобуси по линията да тръгват от депото в ЖР „Тракия”, оттам през моста на Адата и да стигат до езиковите гимназии и новата сграда на ПУ „Паисий Хилендарски”. Още преди нова година от ОКТ работиха по тази концепция, тъй като линиите, които обслужват Английската и Руската, обичайно са препълнени с ученици. Линията 103 трябва да освободи част от тях.

Към момента обаче не е ясно откъде ще дойде финансиране за закупуването на подвижен състав. В новия бюджет са заложени едва 167 000 за „Екобус – Пловдив”, които са за издръжката, както и за изготвянето на проектните проучвания за европейски програми.  Към днешна дата все още няма яснота кои фондове и програми ще предоставят възможности за кандидатстване за закупуването на електробуси. Самото предприятие няма и приет бизнес план, което поставя под въпрос дали скоро то ще може да функционира като превозвач.

Форсират пускането на „Екобус” заради хаос с транспорта около езиковите гимназии и ПУМасово фирми пропускат спирката на гимназиите, ОКТ не спира да глобява, но ефект няма

В същото време за новата билетна система и тази за паркиране са заделени 4 млн. лева. Община Пловдив пусна нова обществена поръчка, след като предишната бе прекратена поради решение на Върховния административен съд. Той даде указания, че параметрите са прекалено завишени към кандидатите и така бе пусната новата, която отново е за 12 млн. лева.  Според документацията при избор на фирмата изпълнител Община Пловдив трябва да плати 30% аванс от общата сума от 9,5 млн. лева на бъдещата компания. Останалите средства ще се изплащат през месечни вноски в рамките на 5 години.

Докато Община Пловдив се опитва да вземе 20 млн. от „Индра”, пусна нова поръчка за 12 млн.Градските власти са занижили условията в поръчката за новата билетна система след решението на ВАС