Форсират пускането на „Екобус” заради хаос с транспорта около езиковите гимназии и ПУ

Масово фирми пропускат спирката на гимназиите, ОКТ не спира да глобява, но ефект няма

Община Пловдив ще направи екшън план, с който да се форсира пускането на собствена автобусна линия през дружеството „Екобус – Пловдив”. Причината е хаосът около извозването на ученици и студенти от двете езикови гимназии и новата сграда на ПУ.

Редица читатели  през последната седмица ни сигнализираха, че автобуси масово подминават спирките на гимназиите, а деца с часове не могат да се приберат до домовете им. Поради това все повече родители карат децата си, а това създава предпоставки за още по-голям трафик.

Учениците буквално се надпреварват, за да се доберат до една от 4-те линии, които обслужват зоната. Част от тях отиват на последната спирка на рейсовете, която е на ПУ. Още там рейсовете се препълват, а след това не спират на гимназиите.  

Директорът на ЕГ „Пловдив” Николай Радев, който е и общински съветник, заяви, че постоянно говори с Община Пловдив, но няма никакъв ефект.

„Записваме номерата на автобусите, даваме ги на ОКТ, но не знам защо няма никаква промяна. Не можем да въведем и едносменния режим на обучение заради транспорта. Имаме 8 нови кабинета, но няма как да извозим учениците. По закон първият час трябва да започва не по-късно от 8:15 часа. Дори и на 7:30 и 8:15 за първи час – няма как да се справим”, каза Радев.

 Шофьорите и превозвачите са предупреждавани многократно и глобявани, но ефект няма, каза шефът на ОКТ Георги Стоилов.

„Постоянно глобяваме фирмите, но няма никакъв ефект. Освен че автобусите сега са по-разредени, по 222 например пускат „щъркели”, които с 20 ученици се препълват.  Надявам се до месец да върнем предишното разписание с леки корекции и ще се увеличат автобусите. Но не вярвам положението да се оправи.  Поради това ще предложа „Екобус – Пловдив” да пусне една линия с 4 автобуса, които да оперират по бул. „България” и съседните булеварди и да оставят учениците по спирките”, каза Стоилов.  Той обясни, че идеята е да се наемат четири електробуса и да се направи временно депо на общински терен, близо до гимназиите, който е подходящ и за поставянето на зарядни станции.

 

"Екобус – Пловдив" иска да купи 20 електробуса за 24 млн. лева, но не знае откъде да вземе париБизнес планът на общинското дружество предвижда през 2025 година да тръгнат двете ученически линии