„Ние не се конкурираме с градския транспорт, ние го допринасяме“. Това бяха думите на представителите на фирмите Lime и Hobo, с които днес Община Пловдив официално подписа меморандума за сътрудничество за въвеждане на електрически тротинетки.
Така от утре 350 тротинетки ще обслужват 36 локации на територията на града - част от които Централната зона, кварталите „Мараша“ „Кършияка“, зоната около ЖП гарата и всички университети.
Разбира се, ползването на тази услуга има своите правила, а на страницата на Общината изрично ще бъдат посочени позволените територии за паркиране и придвижване, както и правилата за ползване. Всички велоалеи в града ще бъдат на разположение, а централната улица на града, Цар-Симеоновата градина и Капана ще бъдат част от непозволените територии.
„Контролът ще се извършва посредством софтуерна система, в която е входиран статутът на всички територии. Ако някой волно или неволно реши да кара електрическата тротинетка в Капана, тя автоматично ще намали скоростта си до 5 км/час. Това означава, че потребителят ще може само да я бута, за да излезе от територията“, поясни Петко Анчев, оперативен мениджър на Lime за България.
На официалната страница на Общината ще бъде качен както меморандумът, така и мобилното приложение, чрез което ще се отключват тротинетките. А превозното средство се активира с регистриране на разплащателна карта и първоначална такса от 1 лв. За всяка следваща минута ползвателят ще доплаща по 20 стотинки.
Ограничения ще има и във възрастта, като право да управляват еко тротинетките имат лица над 14 години. Въпросните ще трябва да използват само велоалеите за превоз. Лица на 16 години имат възможност да карат и по платното за движение. Максималната скорост, която тротинетката вдига, обаче е 25 км/час.
„Контролът ще се извършва от Пътна полиция, с която работим в тясно сътрудничество. Същото се отнася и до опазването на целостта им. Всяка тротинетка има номер и чрез приложението имаме възможност да стигнем до лицето, ако тя е била обект на вандализъм“, поясни още Анчев.
Зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов поясни, че Община Пловдив отдава абсолютно безплатно инфраструктурата на града за използване, тъй като един от стремежите на града е да позволява все повече алтернативи за екологично придвижване.
„Това е поредната стъпка на Пловдив да стане зелен град и да намали замърсяването. Този меморандум ще действа като рамка, докато не бъде приета наредба, регламентираща превозването с такъв тип еко транспорт. В бъдеще имам план за въвеждането на велосипеди под наем, което да затвори кръга на алтернативния транспорт“, поясни още Чонов.
Още от категорията
Дупки в Кършияка тормозят пловдивчани, от район "Северен" изцяло реконструират отсечката