„Ние не се конкурираме с градския транспорт, ние го допринасяме“. Това бяха думите на представителите на фирмите Lime и Hobo, с които днес Община Пловдив официално подписа меморандума за сътрудничество за въвеждане на електрически тротинетки.
Така от утре 350 тротинетки ще обслужват 36 локации на територията на града - част от които Централната зона, кварталите „Мараша“ „Кършияка“, зоната около ЖП гарата и всички университети.
Разбира се, ползването на тази услуга има своите правила, а на страницата на Общината изрично ще бъдат посочени позволените територии за паркиране и придвижване, както и правилата за ползване. Всички велоалеи в града ще бъдат на разположение, а централната улица на града, Цар-Симеоновата градина и Капана ще бъдат част от непозволените територии.
„Контролът ще се извършва посредством софтуерна система, в която е входиран статутът на всички територии. Ако някой волно или неволно реши да кара електрическата тротинетка в Капана, тя автоматично ще намали скоростта си до 5 км/час. Това означава, че потребителят ще може само да я бута, за да излезе от територията“, поясни Петко Анчев, оперативен мениджър на Lime за България.
На официалната страница на Общината ще бъде качен както меморандумът, така и мобилното приложение, чрез което ще се отключват тротинетките. А превозното средство се активира с регистриране на разплащателна карта и първоначална такса от 1 лв. За всяка следваща минута ползвателят ще доплаща по 20 стотинки.
Ограничения ще има и във възрастта, като право да управляват еко тротинетките имат лица над 14 години. Въпросните ще трябва да използват само велоалеите за превоз. Лица на 16 години имат възможност да карат и по платното за движение. Максималната скорост, която тротинетката вдига, обаче е 25 км/час.
„Контролът ще се извършва от Пътна полиция, с която работим в тясно сътрудничество. Същото се отнася и до опазването на целостта им. Всяка тротинетка има номер и чрез приложението имаме възможност да стигнем до лицето, ако тя е била обект на вандализъм“, поясни още Анчев.
Зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов поясни, че Община Пловдив отдава абсолютно безплатно инфраструктурата на града за използване, тъй като един от стремежите на града е да позволява все повече алтернативи за екологично придвижване.
„Това е поредната стъпка на Пловдив да стане зелен град и да намали замърсяването. Този меморандум ще действа като рамка, докато не бъде приета наредба, регламентираща превозването с такъв тип еко транспорт. В бъдеще имам план за въвеждането на велосипеди под наем, което да затвори кръга на алтернативния транспорт“, поясни още Чонов.
Още от категорията
Залепиха акт на "Гранда" заради частния паркинг, проверяват завзета ли е общинска земя