Докато правителствата по света предприемат необходимите мерки за смекчаване разпространението на огнището на коронавируса COVID-19, много от компаниите вече отчитат първите финансови последици от пандемията. Във време, в което училищата са затворени, спортните събития са отменени и ресторантите имат ограничения за работата си, първата мисъл на мнозина от нас е, че най-засегнати негативно ще бъдат местните магазини и строителните фирми.

Ранните доклади обаче показват, че това далеч не изчерпва списъкът с потърпевши. Спадове се забелязват както във физическите магазини, така и при посещенията на онлайн магазините. Докато някои хора се притесняват, че бизнесът им може да се провали, други постигат успех именно по време на пандемията. Например, част от предприятията, произвеждащи или търгуващи със стоки от първа необходимост, успяват да процъфтят. Според уеб агенция SEO Web Design много електронни магазини също отбелязват значителен напредък точно, защото хората започнаха масово да пазаруват онлайн по време на карантината. От агенцията отбелязват, че през периода март-май, когато хората си седяха вкъщи запитванията за изработка на онлайн магазини за се вдигнали над 5 пъти. Нещо което не се е наблюдавало никога през последните 10 г.

Основната мисия на всеки бизнес по време на пандемия би трябвало да се превърне в постигане на максимална ефективност, чрез продажба на стоки и услуги през разнородни комуникационни канали.

Ограниченията заради COVID-19  със сигурност имат голямо икономическо въздействие. Едно от основните предимства, които притежаваме в съвременното общество, за разлика от миналото, е интернет и повишената свързаност. Това дава възможност на много бизнеси да продължат да работят, въпреки че не могат да отворят физическите си обекти.

Но какво означава инвестирането в дигитален маркетинг и колко е ефективно то по време на пандемия? Ето и някои съвети за постигане на максимални резултати в момент на несигурност.

Особености при Google Analytics по време на пандемия

Преди да преминем към препоръките за отделни канали, нека обсъдим средствата, които можете да използвате за измерването на успеваемостта на всеки канал. От SEO Web Design съветват, относно аналитичните данни, да внимаваме да не отчетем посещенията от служителите, когато те работят от вкъщи. Дори и да сте сложили някакъв филтър, той може да не обхване вашите служители, които посещават уеб сайта ви, свързвайки се през домашните си интернет мрежи. Това означава, че може да забележите увеличаване на посещенията, което всъщност да не води до конверсии, тоест до продажби.

Като цяло Google Analytics е много полезен инструмент в отчитането на полезните или негативни ефекти от дадена кампания или канал за комуникация. Така че не пропускайте да го следите. Най-добрият съвет, който можете да получите за него е да не се фокусирате върху всички данни, които той предоставя, а само върху 2-3 типа. По този начин ще намирате закономерности по-лесно.

Намалете рекламите и увеличете органичния трафик

За много фирми, първоначалната реакция е да се насочат към платената реклама в Google.  Имайте предвид обаче, че в разгара на пандемията, търсенето по ключови думи, значително е намаляло. Ако продуктът или услугата на вашата компания не се считат за „съществена необходимост“, то по-добре да обмислите внимателно инвестицията си за платена реклама. Необходимо е да подходите с повишено внимание, ако знаете, че вашият продукт или услуга в момента не е основен приоритет за потребителите.

От друга страна, офертите в много отрасли са по-ниски, отколкото досега. Това вероятно се дължи на фактът, че рекламодателите правят по-малко оферти и съкращават бюджетите си. Но ако вашата компания продава продукти/услуги, които все още имат търсене към този момент, трябва да се стремите да увеличите показванията си. Не забравяйте да следите внимателно възвръщаемостта ви и нивото на направените разходи.

Заложете на SEO и content marketing

За разлика от платеното търсене, продължаването на маркетинговите усилия за SEO оптимизация на сайтове, е изключително важно. Това е една област, която има ключово значение за поддържане на дългосрочни перспективи.

Google Search Console показва значителен спад в импресиите при търсене, въпреки че класирането остава същото. Това допълнително потвърждава, че това не е проблем със SEО оптимизацията, а по-скоро спад в търсенето на ключови думи, поради повишения интерес и сложната обстановка с коронавируса COVID-19.
Ако решите да намалите разходите си за маркетингови усилия, за SEO оптимизация и за съдържание, рискувате да намалите органичното си класиране. След като търсенето по ключови думи си възвърне старите нива, вие ще имате значително по-малко органичен трафик, спрямо този преди да е започнала пандемията. Заради всичко това е толкова важно да поддържате вашите SEO кампании активни.

 В най-новата си публикация, изпълнителният директор на „From the Future“ казва: „Аз лично вярвам, че компаниите, които продължават да изпълняват своите планирани цифрови маркетингови кампании, и по-конкретно, стратегиите за съдържание и конверсии чрез SEO оптимизация, ще бъдат готови за по-бързо и по-ефективно възстановяване, когато излезем от пандемията."

Във време на несигурност, предприятията трябва да поставят на първо място безопасността на потребителите и служителите, развивайки дейността си. Компаниите, които правят това най-добре, несъмнено ще се възстановят най-бързо, след като пандемията от COVID-19 премине. Дотогава, можете да се възползвате от предимствата и ефективността на дигиталния маркетинг, ако не сте го направили все още.