Гостуването на Националната опера и балет с „Хиляда и една нощ” на Античния театър се превърна в катастрофа. Още в началото на представлението трибуните утихнаха, защото уловиха тоталната липса на синхрон, а публиката гледаше мълчаливо без да аплодира артистите. Последва поредица от гафове с няколко счупени лъкове в сцената с Шахриар по време на лов.
Ситуацията стана трагична, когато в края на първо действие Цецо Иванов (Шахриар) изпусна прима балерината Марта Петкова (Шехерезада) и всичко в представлението излезе извън контрол. Двамата доиграха сцената, но видимо не бяха в синхрон и това предизвика тотален хаос зад кулисите. Все пак първо действие бе доиграно. Началото на второто обаче отново стартира със фал. Първоначално музиката не тръгна, а след това зазвуча неправилен фрагмент. Това накара артистите да напуснат сцената и пред публиката застана художественият ръководител на балета на Националната опера Александър Александров.
„Станахте свидетели на технически проблем Марта Петкова и Цецо Иванов се върнаха преди дни от Мариинския театър, където играха същия спектакъл. За щастие са добре. Ще им дадем малка пауза да се съвземат. Имайте малко търпение, ще продължим”, обяви той, а публиката подкрепи артистите с аплодисменти.
Александров изрече и едно необичайно изречение, че публиката на Античния театър може би е станала свидетел на края на една славна кариера, без да уточнява, за коя от звездите става дума.
Представлението мина под знака на огромното напрежение, но във втората част все пак артистите се събраха и уважиха публиката си. Потопиха трибуните в красотата на балетното изкуство, а на финала Цецо Иванов коленичи пред Марта Петкова в знак на уважение и да се извини за професионалния гаф.
Зрителите се изправиха на крака и аплодираха трупата.
Още от категорията
Костадин Кисьов за „Старинен Пловдив”: Нехайно управление и некадърни реставрации