Директорката на Дирекция „Бюджет и финансово-счетоводни дейности” Диана Арнаудова в Министерство на културата и нейната подчинена Албена Лалева са подали молби за напускане и вече са освободени от ведомството. Припомняме, че министър Найден Тодоров обяви, че срещу две от служителките в дирекцията се води дисциплинарно производство във връзка със скандала за източването на внушителни суми за заплати и допълнително материално стимулиране чрез назначения в театрите в Смолян и Разград, както и пари за ангажирането на външни фирми, ощетяващо бюджета.
"Знае се кои са хората, които са активно виновни. Знае се кои са хората, които по една или друга причина са допринесли за това. Те са отстранени. За нас темата е приключила. Оттук нататък, това, което трябва да се направи, е да се промени законодателството, така че това да не бъде възможно и ние работим в тази посока", каза Тодоров.
След напускането на Арнаудова и Лалева дисциплинарните производства са прекратени, но това съвсем не ги освобождава от отговорност, тъй като се очакват констатациите и действията на разследващите органи.
Припомняме, че огромният скандал в сценичните изкуства гръмна, след като се оказа че в театрите в Смолян и Разград са назначавани фиктивно служители, които са получавали заплати и допълнително материално стимулиране в размер на милиони левове. Парите те връщали към сочения за мозък на схемата Петко Писков чрез сътрудника му Атанас Георгиев. IT специалистът влязъл в театрите, както и в този в Пазарджик, предлагайки им разработена от него счетоводна програма.
Случаят се разследва от Окръжна прокуратура в Пловдив, а наблюдаващ прокурор е Галин Гавраилов.
Междувременно министърът на културата Найден Тодоров за пореден път заяви решителността си да предложи нова система за финансиране на сценичните изкуства и необходимите законови промени. Днес диригентът ще даде специална пресконференция в 11 часа, на която ще представи визията си за културната мрежа в България.
Още от категорията
Зам.-министър Илко Ганев: В театъра трябва да се стимулира качеството, а не печалбарството