За продан: Всяка трета италианска трошка – прибрана в България!?

У нас още няма забрани за стари дизелови коли и на воля си ги караме

България
26.02.2019 09:10 8845 2
За продан: Всяка трета италианска трошка – прибрана в България!?

Ако ваш приятел си е купил наскоро стара дизелова кола, независимо от каква марка, много вероятно е тя да е внесена от Италия.

Все повече стари коли потеглят през последните няколко години от Ботуша към България. Така твърди изследване на Националния съюз на представителите на чуждите автомобилни къщи в Италия.

Според него италианския износ през 2015 г. е достигнал над 397 000 возила, докато през 2017 г. е надминал 429 000. Само за първите 9 месеца на 2018 година е достигнал 332 000 коли. Повечето от тях са изнесени в България. Става въпрос за всякакви видове коли.

Според експертите обяснението за този феномен е просто – в Италия става все по-трудно карането на стари, най-вече дизелови коли, заради рестриктивните правила за движение на замърсяващи автомобили в градовете.

В същото време в София все още не действат строги забрани за емисиите на отровни газове.

В повечето италиански общини движението на замърсяващи дизелови автомобили е забранено отдавна, а в големите градове се практикуват дори и т.нар. екологични недели, когато движението в центровете на частни автомобили се спира тотално.

В центъра на Рим се спират от движение в определени дни дори нови дизелови автомобили Евро 6.

Според италианското проучване в по-голямата си част изнасяните коли за България са на над 10-годишна възраст. То твърди, че към София потеглят близо 30 на сто от общия брой изнесени дизелови коли в чужбина.

Тази тенденция важи от 2016 г. През въпросната година България е била на първо място в класацията, тъй като Италия е изнесла към нея над 122 000 стари коли. Следва я Германия с 38 хиляди коли.

България е запазила първенството си и през 2017 година, когато към нея са изнесени 131 000 стари коли. През първите 9 месеца на миналата година пък този брой е 100 000.

65 на сто от изнесените коли втора ръка са дизелови, почти 32 на сто - бензинови, като тази тенденция е спазена през всичките години. На практика дизеловите коли са най-разпространените по италианските пътища, но през 2018 г. техният брой спадна с 5% на пазара.

Същевременно търговията с бензиновите, хибридните и електрическите возила получи тласък, пише "24 часа".

През последните години Италия стимулира финансово на няколко пъти онези потребители, които се освободят от замърсяващите си коли за сметка на нови, по-екологични.

Последният бюджетен закон включва от 1100 до 6000 евро отстъпки за купувачите на хибридни и електрически коли, които се освободят от старите си автомобили.

 

Напишете коментар
Вашите коментари през Trafficnews.bg
2 Коментара
Сортирай по
коментар

тт 13:47, 27.02.2019

На това му се вика: "европейски просперитет", а дрехи, техника втора употр***, а храни второ качество, а да идеш в Европа да бършеш задници, да правиш свирки, да им копаеш на полето ... Ехеее, ЕС батко, "богатство, развитие, Цивилизация!"

Oтговора0
коментар

Paxnas 18:29, 26.02.2019

Като гледам как вървят нещата,не е зле да спомним за родната каруца но конят да има евро 5,6 и така нататък тоест да е много екологичен и ако може само да яде без да изхвърля.

Oтговора0
Вашият коментар през Facebook

Изпрати новина