Европейска столица на културата – Пловдив 2019 е на финала си. Остават броени дни до официалния край и предаването на щафетата на следващите домакини през 2020 г. Какво успя да постигне градът ни през 365-те дни, когато носеше короната, с какво не сполучи и оттук-накъде попитахме творци, общественици, журналисти, които бяха активна част от случващото се през годината.
Виделина Гандева, експерт в сферата на туризма
-Отговори ли на очакванията ви инициативата Европейска столица на културата?
- Не, не отговори на очакванията ми. Очаквах градът да се приобщи с позитивни послания и инициативи, всички квартали да усетят събитието. Като всичко друго и ЕСК се случи само в центъра. Нямаше социален елемент, нямаше голяма, видима инфраструктурна промяна, която да остане и продължи живота си през следващите години. Медийното оповестяване към българите по света и Европа - спорадично, незабележимо. Включването на събития на принципа сбирщайн под мотото на кампанията, без да се спонсорират от самия проект, а просто като пълнеж - лош пример. Постоянни смени в състава на фондацията, компрометиране на нейни служители, лоша интернет платформа, липса на оповестяване сред най-младите в града чрез прости средства по линия на образованието - всичко това навреди на събитието. Неглижираше се ролята на хотели и ресторанти, туроператори, държавата дори като глашатаи на проекта и разпространение на неговите идеи, почти липсваше работа с блогъри и инфлуенсъри...
- С кое събитие ще свързвате отминалата година?
- С Фестивала на светлините. Харесах и други събития,но това някак си усетих осезаемо,като че то подчерта даденостите на града и хората в него,освети ги, а всички пловдивчани творци и богатата история на града най- много от това се нуждаят- да станат видими и споделени.
- Къде се провалихме?
- Провалихме се в пълното разминаване между слогана на Пловдив 2019 и реалното разединение между културните общности в града по вина на Община Пловдив, също и в слабия маркетинг по света.
- Ще има ли ефект от събитието и през следващите години?
- При добра стратегия - да, но не виждам заявки за такава. Как ще продължим да промотираме ефектите от титлата, къде, с какви партньори, платформи, събитията устойчиви ли са и с какви средства? Що се отнася до ползите за бранша, то те не са ясни, поради липса на икономически анализ по стратегията за туризъм.
Още от категорията
Дезинформационна кампания внушава, че учебник по български рекламира еднополовите бракове