Министерството на отбраната се е приготвило да даде 9.18 млн. лв. (без ДДС) за поддръжката на 2 хеликоптера "Пантер" (Panther) и един  „Дофин” (Dauphin) на Военноморските сили (ВМС).  "Дофин"-ът, който е гражданската версия на "Пантер" трябва да бъде доставен през есента. Той трябва да замести третият хеликоптер "Пантер" на ВМС, който миналата година падна в Черно море по време на учение и един пилот загина.

Срещи тази сума Министерството на отбраната търси кой да поддържа хеликоптерите и двигателите им, като с избраната компания ще бъде сключено рамково споразумение. Това означава, че ще получава заплащане за извършени услуги и ремонти, но сумата по договора е максималната възможна. В условията на обществената поръчка е заложена дванадесет годишна основна инспекция на вертолетите и всякакви планови и непланови ремонти, включително и на двигателите.

„Дофин” ще бъде оборудван за акции за търсене и спасяване. Той беше обещан от "Еърбъс хеликоптерс" (бившия "Юрокоптер") с което се приключи 8-годишния спор с компанията. Първото правителството на Бойко Борисов реши да предоговори договора и да се откаже от доставките на последните 3 хеликоптера (от 6) "Пантер" за Военноморските сили.

Договорът за доставка 12 хеликоптера "Кугър" и 6 "Пантер" беше сключен през 2005 г. по време на правителството на Симеон Сакскобургготски и беше за над 383 млн. евро.

Изпълнителят трябваше да инвестира в България директно или чрез свои партньори 360 млн. евро, от които 255 - като военен офсет (поддръжка на хеликоптерите, строеж на хангари и т.н.), и 105 - като цивилен офсет (вложения в икономиката на страната). Миналата година бе открит френския завод за самолетни части "Латекоер". Върху 5000 квадратни метра в индустриална зона "Марица", ще се произвеждат части за самолети "Еърбъс", което бе признато от правителството за офсет.

 Според сегашното ръководство на министерството на отбраната договорът е бил сключен на цена, 35% по-висока от пазарната. Хеликоптерите реално не могат да се използват за бойни цели, тъй като бяха поръчани и доставени без въоръжение и допълнително оборудване. То трябваше да бъде поръчано по-късно. Проблем има и при използването на машините при зимни условия.

Дежурен хеликоптер “Кугър“ става авиолинейка, ще спасява пострадалиДо края на година трябва да се подпишат нови договори за поддръжка на самолетите „Спартан“

След трагедията: Спират от полети хеликоптерите “Пантер“Морското пространство на България ще се охранява от вертолетите “Кугър“