
Асоциацията на таксиметровите водачи настоява за разяснение на проектозакона, който предвижда въвеждането на данък за таксиметровите услуги. "Искаме среща, на която ще бъде обяснено каква точно е целта на този данък и как ще бъде налаган. Защото няма логика да плащаме патент, тъй като фиксирания данък на практика е патент, и отделно от това да внасяме и ДДС" коментира председателят на Асоциацията на таксиметровите водачи Диян Станев. На този етап 700 -те членове на Асоциацията не планират да участват в протеста, организиран от другото браншово сдружение - Асоциацията на таксиметровите превозвачи, представлявана от Георги Ряпов. Тяхната стачка е планирана за 31 март от 14 часа, като сборния пункт е паркингът пред стадион "Пловдив".
Собственикът на "Такси 1" Иван Анчев коментира пред TNS.bg, че като превозвач подкрепя въвеждането на патентен данък, защото така ще има лоялна конкуренция между фирмите в бранша. "Разбира се, трябва да ни бъде разяснено как точно ще се налага. Защото не може да се плаща едновременно патент и ДДС" коментира Анчев. Спред него това ще е добре за общината, тъй като приходите от патента ще остават в местната хазна, в която в момента не влиза нищо от такситата, освен такса за упражняване на таксиметрова дейност, която е символична- 240 лева за 3 години. "Всеки шофьор решава сам за себе си дали ще участва в протеста, аз не мога да спра никого. Но в същото време не виждам с какво право ще излязат да протестират хора, които не внасят един лев данъци, а после излизат и плачат, че държавата ги ограбва. Това е лицемерие" заяви превозвачът.
Според гласуваните в парламента промени в Закона за таксиметровата дейност, от 1 април таксиметровите услуги ще се извършват само от превозвачи или наети по трудов договор от тях шофьори, като водачите плащат данъци и осигуровки. Другата възможност е водачът сам да се регистрира като превозвач. Мотивът за промяната е, че е трудно на контролните органи да санкционират нарушения, когато шофьорите не са на договор в компаниите.
Законодателните промени, които предстои да бъдат приети, дойдоха след мащабна проверка на Окръжна прокуратура – Пловдив, НАП – Пловдив и отдел Икономическа полиция при ОД на МВР – Пловдив през 2014 и 2015 година. Окръжна прокуратура изнесе шокиращи данни за състоянието на пазара на таксиметрови услуги в града. Собствениците на 600 от общо 1700 таксиметрови автомобила в Пловдив не са платили нито лев данък към държавата.
Констатирано е, че до 2007 г., до който момент за извършване на таксиметрова дейност е бил заплащан патент, фискалните приходи от дейността на територията на Пловдив са възлизали на около 750 000 лева годишно. След тази дата и към момента приходите от данък печалба на дружества, притежаващи лиценз за извършване на таксиметрови превози, не надвишават 60 000 лева годишно за територията на Пловдив, като през 2014 г. са били платени едва 26 000 лева корпоративен данък.
Въпреки, че в Пловдив вече има няколко осъдени собственици на таксиметрови фирми, постъпленията в хазната не са се увеличили.
Прикрити зад така наречените ДЗЛ /данъчно задължено лице/, много от таксиметровите превозвачи внасят единствено месечна такса в размер на 60- 70 лева. Фирмата, към която работят, оправя така оборота, че той е в порядъка на 1000 - 5000 лева месечно в зависимост от района и колко шофьори управляват автомобила. Накратко плащаш 60 лв. на подставено лице и той ти оправя оборота за целия месец като, така отпада ДДС към държавата. Другият вариант е с касов апарат близнак- легалния седи някъде в багажника и се закача при добро желание за 1 час навърта 5-20лв. за деня, а през останалото време се работи с нелегални така наречен близнак (50 лв.-250 лв. на смяна). Трети вариант работи се с касов апарат, при който може да се нулира оборота за деня. Много от таксиметровите шофьор работещи под наем, нямат договор за наем. Трудовите договори в 95% от случаите са фиктивни като се плаща 60- 80 лева на ДЗЛ и ако се стигне до проверка, при евентуален проблем се пуска договор със задна дата.
TNS.bg
Още от категорията

ГДБОП свали от интернет фалшиво видео с президента


Ауди отнесе колчета в София, блъсна кола и спря в казани
Акценти


Дядо Коледа ще раздава подаръци на децата в пловдивско село

Засадиха 50 дръвчета в ЖР „Тракия" в Пловдив





Нови правила при изпитите за шофьори в Европейския съюз
