Въвежда се така наречения „времеви билет“ за таксуване спрямо пропътуваното време. Предвиждат се два негови варианта. Единият дава възможност един билет да се сменят превозни средства от един и същи вид транспорт, стига това да е в рамките на 30 минути. Неговата цена ще бъде като на обикновения билет в момента или 1,60 лева.
С този билет столичани могат да се возят 25 минути в един автобус, след което да се прекачат на друг транспорт, където ще трябва да валидират билета си. Ако го валидират в 29 минута на пътуването си, те спокойно ще могат да го довършат, обясни Зарков, цитиран от БТВ.
Вторият вариант за таксуване спрямо пропътуваното време ще бъде с едночасов билет на цена от 2,20 лв. Пътник ще може смени повече от два транспорта в този часови диапазон, като отново при валидиране на билета в 59 минута, той ще може да довърши безпроблемно пътуването си. Обсъжда се и въвеждането на нови варианти на талоните с билети за пакетни пътувания с отстъпка.
Досега имаше талони с 10 билета. В бъдеще ще се въведат и талони с 20 билета. Ще има такива талони и с новите „времеви билети“. Пакет от 20 билета по 30 минути ще струва 30 лв., а пакет със същия рой билети за 60-минутни пътувания – 60 лв. Предвижда се дневната карта, която в момента струва 4 лв., да важи за период от 24 часа от момента на закупуването ѝ, вместо да е валидна само в рамките на деня. Дневната карта вече ще струва 6 лв., когато ще важи 24 часа. По думите на Зафир Занков нейната цена не е променяна през последните 10 години и вече е нужна корекция.
На първо време старият билет от 1,60 лв. ще важи паралелно с тези, които са за таксуване на база пропътувано време, но в бъдеще ще дойде момент, когато старият тип билет ще „бъде пенсиониран“, каза Зарков.