СЕМ е издала шест акта за силен звук на рекламите в телевизиите и радиата. Това съобщи Съветът за електронни медии след запитване на ПИК. Високият звук на рекламните блокове създава дискомфорт за зрителите, поради което и в началото на 2013 г. бяха приети промени в Закона за радио и телевизия.

Както гласи чл. 75, ал. 10 - аудио-визуалните търговски съобщения и търговските съобщения в радиоуслуги не трябва да се излъчват със сила на звука, по-голяма от силата на звука на останалата част от програмата.

Големият проблем е при телевизиите, но мисля, че има санкционирано и радио, каза пред ПИК шефът на СЕМ Георги Лозанов. Глобите са от 3000 лева нагоре, но докато не влязат окончателно в сила, няма да ги обявим, заяви Лозанов. Актовете могат да бъдат обжалвани в съда. Досега нито един не е влязъл в сила, съобщиха от СЕМ.

Георги Лозанов разкри, че глобените са сред най-популярните телевизии. Те били най-наблюдавани, тъй като имали най-много реклами. Шефът на СЕМ недоумява защо телевизиите увеличават звука на рекламите, тъй като това отвращава зрителите и ги кара да сменят канала. „Не знам откъде е тръгнало и на кой му е хрумнала тази глупост – да надува рекламите. Мисли, че ще привлече внимание, а ефектът всъщност е отблъскващ”, заяви Лозанов.

Той обаче признава, че проблемът не е само у нас, тъй като има и международни ограничителни разпоредби, свързани с казуса.

TrafficNews.bg