
Руски държавен фонд за инвестиии е единственият кандидат, който е изпратил официално писмо за намерения за участие в приватизацията на "БДЖ-Товарни превози". "Кандидатът е "Государственный фонд развития Северо-Запада", а следващата или по-следващата седмица ще се срещнем с тях". Това заявява изпълнителният директор на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол Емил Караниколов пред Клуб Z.
Справка в интернет показва, че въпросният фонд е базиран в Санкт Петербург и че целта му е икономическото развитие на северозападните руски територии, в които попадат Република Карелия, Република Коми, Ненецкия автономен окръг, областите на Мурманск, Архангелск, Волгоград и други.
В писмото от "Государственный фонд развития Северо-Запада" до АПСК обясняват, че имат опит в управлението на проекти, свързани с превоз на големи обеми товари и декларират, че са готови да регистрират дружество в България, чрез което да участват в приватизацията на товарното поделение на БДЖ.
Въпреки появата на кандидат-купувач сделката за товарната жп компания продължава да е уравнение с много неизвестни, за което е твърде вероятно да не може да се намери решение. АПСК наскоро удължи срока за изготвянето на правен анализ и оценка на предприятието, съобщи blitz.bg.
Представянето на документите от консултанта "Гиве Консулт" трябваше да стане в края на юни, а новата дата е чак 10 август. Официалният мотив за отлагането е, че оценителят не е получил цялата необходима информация от ръководството на БДЖ.
По-сериозният проблем обаче е друг. Все още няма споразумение с кредиторите на жп компанията за разпределението на задълженията между различните фирми в железопътния холдинг. Без да се знае за каква сума става въпрос, на практика е невъзможно да се изчисли каквато и да е цена на компанията.
Известните до момента факти за финансовото състояние на БДЖ не дават основание за оптимизъм. Собственият капитал на жп компанията към края на първото тримесечие е едва 45,5 милиона лева, докато задълженията към доставчици са за над 115 милиона лева. Ако към компанията бъдат прехвърлени и част от многомилионните задължения по еврооблигаионния заем на "Холдинг БДЖ", то тя ще стане напълно непродаваема.
В АПСК се притесняват, че ако "БДЖ-Товарни превози" продължи да се управлява както досега, е много вероятно вместо приватизационна сделка в края на годината да се провеждал ликвидационни разпродажби на автивите на жп превозвача. И в единия, и в другия случай приходите ще са символични. Основната разлика е, че ако се стигне до разпродажба на парче целият персонал в компанията от близо 3000 души ще бъде уволнен.
TrafficNews.bg
Още от категорията
Виж всички
Близките на загиналия при потопа на Елените багерист ще съдят държавата за 1,4 милиона лева

Активираха BG-Alert в Елените и Свети Влас

Темите на Traffic News
