Мантинела е блокирала задната врата на автобуса, катастрофирал на АМ „Струма“. Оттам са се опитвали да избягат пътниците." Това каза Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики, която е допусната близо до мястото на инцидента днес.

При трагедията с пътнически автобус загиват 45 души, сред които 12 деца.

Русинова обясни, че с други неправителствени организации са констатирали много проблеми в участъка на страшната катастрофа. 

„Липсваща пътна маркировка, т. нар. котешки очи със светлоотразителност нула, тежки пътни условия, но не можем да кажем каква е вината на водача. Има сериозни и тежки проблеми в пътния участък", каза тя в ефира на БТВ.

Според нея вероятно шофьорът се е объркал: "Вероятно водачът се е объркал при излизане от забавителен шлюз за влизане в отбивка, в последния момент е осъзнал, че влиза в тази отбивка, ударил се е в разделителния остров и оттам е навил волана рязко в другата посока. Подозираме, че е превозвал лесно запалим товар, най-вероятно това е било катализатор на пожара.“

Владимир Tодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи коментира, че в страната има около 50 опасни участъка на пътя, като за тях се подават постоянно сигнали от експертите.

Той даде пример с Кресненското дефиле, с АМ „Тракия“ в участъци, където се образува аквапланинг и автомобили се обръщат, както и за пътя Русе-Бяла.

Русинова пък добави, че никой не почиства праха от пътя и това след дъжд води до много хлъзгави участъци. Освен това и двамата експерти се обединиха около мнението, че трябва при пътуване през нощта водачите на автобуси да спират за почивка на 3 часа, а не на 4.

Русинова видя и проблем при Държавна агенция автомобилна администрация, защото според нея не изпълнява функциите си, а за АПИ тя смята, че трябва тотална реформа и изкореняване на корупцията.