„Системата за управление на градския транспорт в Пловдив е функционална, съобщи директорът на Общинско предприятие „Организация и контрол на транспорта” инж. Борислав Кръстев. Към настоящия момент на електронните табла по спирките от масовия обществен транспорт в града се изписва актуална информация за пристигащите автобуси, които са регистрирани в системата.”

Това съобщение бе изпратено от пресцентъра на Общината. Дали обаче е така? На редица спирки от градския транспорт обаче таблата си показваха обичайния мрак. В квартал Христо Смирненски на две от спирките на Пещерско шосе се изписваше само дата и час.   

По други оживени спирки, като по булевардите бул. „Христо Ботев”, „Източен” и „Княгиня Мария Луиза” е положението е същото, показа нашата репортерска проверка. На малко  спирките, които имаше някаква информация, като тази на Полиграфията  мина автобус 66, а таблото в продължение на 5 минути показваше, че той ще мине след 1 минута.  Отделно за други линии имаше времетраене от порядъка на 20-30 минути за следващ автобус.  Всъщност наш екип не успя да намери нито едно работещо табло от градския транспорт.

Тази информация, съвпада с крайния срок, който бе даден на Община Пловдив от контролния орган по Транспортния проект.  Реално обаче в информацията от пресцентъра ясно е уточнено, че „актуалната информация за пристигащите автобусите  са тези, които са регистрирани в системата”. Какъв брой обаче са регистрирани в системата не е упоменато.

„Системата за електронно таксуване също е функционална. Валидаторите отчитат издадените от гишетата електронни карти”, продължават от Община Пловдив.  Те обаче не уточняват, че системата за електронно таксуване е частично функционална, тъй като електронни билети все още не се издават.

Вижте още във видеото:

Още новини ТУК

TrafficNews.bg