За първите две седмици от началото на контролната кампания на НАП по Черноморието фискалните инспектори са проверили повече от 800 търговски обекта – предимно заведения за хранене, дискотеки, барове, атракциони, магазини за хранителни стоки и др. Фискалните инспектори са съставили общо над 150 акта за нарушения, като най-честите са за неиздаване на фискален бон и разминаване между сумите, маркирани на касовия апарат и наличностите в касата. Това съобщиха от пресцентъра на НАП. В 8 от проверените търговски обекти е липсвало фискално устройство. Данните от извършените проверки в рамките на лятната контролна кампания тази година показват, че фискалната дисциплина по българското Черноморие се подобрява. До момента не са установени сезонни работници, полагащи труд без сключен договор с работодателя. В териториалните структури на приходната агенция във Варна и Бургас са получени общо 44 сигнала от граждани за неиздаване на фискален бон. По тях са образувани незабавни проверки, които са потвърдили получената в НАП информация. От приходната агенция напомнят, че потребителите имат право да задържат плащането към търговеца до получаването на касова бележка. Промяната в Закона за ДДС (в сила от 1 януари 2024 г.) цели засилване противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права. Гражданите могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите и като използват мобилното приложение на приходната агенция – NRA Mobile, което сканира QR кода върху бележката. То може да се изтегли през App Store за телефони с операционна система iOS или през Google Play. Сигнали за неиздаване на касови бележки, фалшиви платежни документи или с липсващи реквизити, както и за други данъчни и осигурителни нарушения, могат да се подават на телефона на Информационния център: 0700 18 700 или по електронна поща на адрес: infocenter@nra.bg. „Контролната кампания на НАП за спазване на данъчното и осигурителното законодателство по българското Черноморие дава резултати. Подобрява се фискалната дисциплина, променя се поведението на търговците в посока доброволно плащане на задълженията и реално отчитане на приходите, което е наша основна цел. Отново апелирам към гражданите да изискват касова бележка за всяка покупка, ако не им бъде издадена такава – да задържат плащането и да подадат сигнал в НАП", каза изпълнителният директор на НАП Румен Спецов.
Още от категорията
Земетресение край София