Десетки млади доброволци се включиха  в националната кампания “SOS! Час внимание” – инициатива на “ТРАФИК СОТ” в партньорство с Българския червен кръст, Ивана и "Рефан България", които не за първи път подпомагат кампании на компанията Трафик с подкрепа и подаръци. 

Доброволците, сред които бе и един от тарторите на феновете на Локомотив Пловдив Тишо, независимо от проблемите му с краката, прекараха няколко часа с възрастни пловдивчани. Те разговаряха с тях на най-различни теми, включиха се в развлекателни игри, а на всички желаещи бе премерено и кръвното налягане.

Певицата Ивана също се включи в благотворителната кампания край фонтана на Деметра в Цар-Симеоновата градина. Тя изпя песента „Ало, мамо“, която е вдъхновена от кампанията на “SOS! Час внимание“, а след това и поведе хорото край фонтана.

Около Деметра имаше няколко арт работилници, в които сръчни баби правеха оригами, играха„Не се сърди човече“  и рисуваха с ориз. Имаше и конкурс за най- добра детска рисунка на тема „ Моите баба и дядо“.

Тази година 1 октомври бе посветен на увеличаващия се брой възрастни хора в градовете по цял свят. В тази връзка ООН призовават към изграждане и адаптиране на градската среда към нуждите на възрастните хора и осигуряване на тяхното благосъстояние, в това число безопасни домове, достъп до образование и услуги, архитектурна среда и др. Мотото събитието е „Устойчиво и пълноценно включване на възрастните хора в градската среда“.

“SOS! Час на внимание” е кампания, която цели да ангажира всеки, който има възможност и добра воля да се включи в ежемесечните акции на ТРАФИК СОТ и БЧК. Доброволците гостуват на самотните възрастни хора, разговарят с тях, изслушват и им помагат в домакинството.

ВИДЕО от събитието - ВИЖТЕ ТУК 

Освен към доброволци, кампанията “SOS! Час на внимание” е отворена и към големите фирми и компании, които могат да се включат в нея, чрез ангажиране на своите служители в доброволчески дейности.

В Област Пловдив през последните година и половина служителите на “СОЦИАЛНА ПРОГРАМА В ПОДКРЕПА НА ХОРАТА” на ТРАФИК СОТ са реагирали 575 пъти на „медикал бутон“ и са осигурили спешен превоз до лечебно заведение и съдействие на Бърза помощ, осигурили са превоз до лекар на самотни хора 12 080 пъти и 13 200 пъти са купили лекарства на трудно подвижни хора. Хората от кампанията са провели 96 000 обаждания с абонати, отзовали са се на 1 920 сигнала за проблеми с телефонни измамници, 750 пъти са реагирали на сигнали за взломни кражби, 900 пъти са се намесили при случаи с насилие, проблеми със съседи и др.

Служителите на охранителната фирма оказват съдействие при тежка физическа дейност, при битови проблем, при закупуване на храни на трудноподвижни хора. Регистрирани са 12 800 такива случая. 14 500 пъти охранители са осигурявали превоз на трудно-подвижни хора до банка, комисия ТЕЛК, община, кметство или друга институция. 24 000 са превантивните посещения в домовете на възрастни хора.

Проведени са 315 кампании на цялото население в населеното място , като са обхванати 21 000 жители на различни градове и села на територията на Област Пловдив.

Още новини ТУК

TrafficNews.bg