Нов бойкот с ново мото – на 20 февруари българите да пазаруват в малки магазини, по възможност български стоки, обявиха организаторите.

Инициативата е на 4 организации – Федерацията на потребителите в България, сдружение „За достъпна и качествена храна“, „Обединени пенсионерски съюзи“ и „Системата ни убива“.

Първата дата за бойкот беше 13 февруари и според организаторите инициативата е била успешна.

„Премиерът Росен Желязков призна, че бойкотът на магазините е повече от успешен, тъй като търговският оборот в този ден е бил с близо 30% по-малък, и обеща да предприеме законодателни промени за ограничаване на надценките и прекупвачите“, обяви Велизар Енчев, член на инициативния комитет.

В събота – 15 февруари, министър-председателят свика извънредно заседание на правителството за набелязване на мерки по отношение на цените на основни хранителни продукти.

Инициаторите подчертаха, че предстоящият бойкот не е срещу малките квартални магазинчета, а само срещу веригите, пише БТВ.

Пловдивчани: Цените за хранителни продукти са престъпни, но бойкот няма да реши проблема АНКЕТАБългария се включва в общобалканския протест срещу високите цени във веригите

Сачева: С бойкот на пазаруването няма да се постигне особен ефектГледам на тази инициатива като на пиар акция, която иска да привлече вниманието, заяви още тя