"Причините за трагедията край "Граф Игнатиево"  могат да бъдат няколко, но към дадения момент нямаме пълна информация,за да се спрем на една от хипотезите. А първата хипотеза е отказ на авиационната техника. Самолетът Aero L-39 Albatros е много хубав самолет, чешко производство. Лети се на него вече много години, обучават се курсанти, бъдещи военни пилоти, летци. Самолетът е минал през капитално възстановителен ремонт. Аз предполагам, че преди полета е бил изпробан в пълна степен, както двигателите, така и бордните системи". Това обясни бившият военен пилот Николай Калев.

По думите му би "трябвало да има резервен самолет, ако тази машина откаже". "Не смятам, че самолетът е отказал. Това означава да откаже двигателят, което ще доведе до пропадене, до срив на машината. а от гледна точка на наблюдателите - такъв момент няма", подчера Калев за Нова тв. 

Той отхвърли и хипотезата птица да е попаднала в двигателя на машината. "Според мен става дума за грешна техника на пилотиране от страна на двамата летци. За мене ми е много интересно, как е водена подготовката на пилотите в навечерието на този демонстративен ден", заяви бившият летец. 

И обясни, че "летателният труд е специфичен труд". "Пилотът може да е първокласен летец, но, когато трябва да изпълни едно такова сложно задание, той трябва да  тренира максимално. Казаха в публичното пространство, че те са се готвили няколко месеца. Да, но последните две-три седмици как са летели? Аз, ако съм техен командир, през последните две-три седмици, в зависимост от метеорологичната прогноза, бих ги товарил на седмица по три летателни смени със сложен пилотаж. Първо на средни височини и постепенно да снижавам височината", подчерта той по повод подготовката за полета. 

Калев обясни и защо двамата пилоти не са успели да катапултират преди сблъсъка. "Ако те са изпълнявали някакъв низходящ маньовър под 150-100 м, те са нямали просто полезен ход. И да се катапултират, на тях не би им достигнало времето, не би се разтворил парашута, а аз предполагам, че те са дърпали оста максимално, за да могат да излязат от пекира и да не се ударят в земята", подчерта бившият военен пилот. 

Тежък инцидент на авиобаза "Граф Игнатиево", разби се учебен самолетМинистърът на отбраната Атанас Запрянов е отменил утрешното авиошоу

4 пожарни пътуват към Граф Игнатиево, вероятно има загиналиВ момента се провежда разследване

Военна прокуратура в Пловдив поема катастрофата със самолет в Граф ИгнатиевоМинистърът на отбраната Атанас Запрянов пристигна в авиобазата

Двамата загинали пилоти в „Граф Игнатиево" са от авиобазата в Долна МитрополияСамолетът е изпълнявал сложна маневра на пределно ниска височина

Камера е заснела момента на авиокатастрофата край „Граф Игнатиево” ВИДЕО

Старши лейтенант Венцислав Дункин и майор Петко Димитров са загиналите при инцидента на Граф Игнатиево28-годишният лейтенант се е оженил наскоро

Загиналите в Граф Игнатиево -сред най- опитните летци в БългарияМинистърът на отбраната обяви 14 септември за ден на траур във Военно въздушните сили

Пеевски: Командващият ВВС и шефът на Граф Игнатиево да подадат оставка незабавноНовината за трагичния инцидент помрачи днешния ден, заяви той

Бойко Борисов след инцидента в "Граф Игнатиево": Пълен разпад и хаос"Защо Главчев и Запрянов се вдигнаха от София, за да замазват нечия отговорност?", попита лидерът на ГЕРБ

Появиха се кадри, запечатали авиокатастрофата в "Граф Игнатиево" ВИДЕОВъв видеото се виждат последните моменти преди самолетът да се разбие

Какви може да са причините за катастрофата на „Граф Игнатиево"?Възможно е би грешка в техниката на пилотиране е довела до трагичната катастрофа, заяви ген. Спас Спасов

Прокуратурата иззе черната кутия и документацията за фаталния полет на „Граф Игнатиево"Продължават разпитите на свидетели и на длъжностни лица от въоръжените сили, имащи отношение към инцидента