Дупките на бул.”Руски” се увеличават всеки ден и по брой и по големина. На редакционната поща на TrafficNews.bg  получихме десетки сигнали от шофьори, чиито коли са „пострадали”, заради 20-сантиметровите кратери. Един от шофьорите, който минава ежедневно пред булеварда заяви:

„Решени сме да съдим общината. Има десетки случаи на изкривени джанти и спукани гуми. Няма друг европейски град, на който централен булевард да изглежда така.”

Основната причина за това е, че основен ремонт не е правен от години. Още след махането на паветата, асфалт като мрежа е сложен направо върху паважа. Важен фактор е и качеството на самия асфалт, както и студеното време. Постоянно виждаме как единични участъци се закърпват, дупки се пълнят аварийно. Ремонтът обаче се отлага от година на година. Дебати относно предимствата и недостатъците на паважа в сравнение с асфалта са водени многократно.

Според експерти от екологична гледна точка, паважът е по-добра идея, тъй като при асфалтирането се използват канцерогенни материали.  Поради същата причина паветата от бул.”Руски” заминаха за гр.Модена в Италия. Те се отказаха от асфалта заради това, че асфалтовият прах  съдържа не само твърди частици, но и катрани.  По същия пример и в други европейски градове, като Рим, Виена, Париж и Прага държат на автентичния си облик и не подменят паветата.

Олга Даскалова