Всеки 9 на 10 души в Пловдив и областта имат достъп до интернет от дома си. Това показват резултатите от проведеното изследване за използване на информационни и комуникационни технологии в домакинствата. През 2021 г. 88.9% от домакинствата в Пловдив област имат достъп до интернет, което представлява  като е отбелязан ръст от 9 процентни пункта спрямо предходната година.

Средната стойност за страната по този показател е 83.5%. По дял на домакинствата с достъп до интернет Пловдив и областта е на трето място в страната. Интернет използват повече представителките на нежния пол и висшисти. 

Изследването показва, че жените от Пловдив и региона са макар и с малко по-активни при редовното ползване на интернет в сравнение с мъжете - съответно 73.1 и 72.6%.

Значителни са различията при редовно използващите интернет по образование, като 87.7% от лицата с висше образование, 74.9% от тези със средно образование и 50.8% от лицата с основно или по-ниско образование използват редовно глобалната мрежа.

Използване на интернет за взаимодействие с органите на държавната и местната власт се наблюдава при 23.1% от лицата от област Пловдив. Така нивото, сочещо ефективността на електронната администрация в Пловдив, остава критично и под стойностите от 2010, 2012 и 2013. 

Голяма част - цели 73%, от пловдивчани в активна възраст между 16 и 74 години се възползват от удобствата на глобалната мрежа всеки ден или поне веднъж седмично. Това представлява ръст от 3,3% на годишна база и над 33% на база 2010 година. 

Резултатите от проведеното изследване в страната показват, че най-предпочитаното устройство за достъп до интернет e мобилният телефон (смартфон), който се използва от 71.8% от лицата, следван от: лаптоп - 30.7%; настолен компютър - 25.6%; таблет - 10.8%; друго устройство (смарт телевизор, конзола за видеоигри, четец за електронни книги, смарт часовник) - 6.0%.

Потребителите най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация, като 63.4% посочват, че извършват телефонни или видео разговори по интернет (чрез приложения като Viber, WhatsApp, Skype, FaceTime, Messenger, Snapchat), а 60.0% участват в социални мрежи (Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, TikTok и др.).