Американската компания „Съдърланд“, която от 11 години оперира в България, идва в Пловдив. Амбициозната й цел е до края на 2020 година да наеме 300 служители. Компанията е от аутсорсинг сектора и набира служители в Пловдив за нов мащабен проект свързан с глобална онлайн платформа за търговия.
„Водим от няколко години преговори, но изчаквахме наистина да имаме сериозно начинание, с което да стъпим в Пловдив заради доказания ранг на града в тази сфера“, каза изпълнителният директор на фирмата за България Димитър Гълъбов.
В пловдивския офис на фирмата ще дават софийски заплати, обеща Гълъбов и изтъкна, че стартовата стойност ще бъде в диапазон 2000 -2500 лева. Ще има и бонус система, както и индексиране на заплатите, което допълнително ще увеличи възнаграждението.
От фирмата подчертаха, че първите 100 души ще бъдат наети до края на 2019. Единствените изисквания за кандидатите са да знаят немски и да имат базова компютърна грамотност.
"Всички останали обучения ще извършим ние", посочи Гълъбов, който обясни, че през идната година ще се търсят кадри и с други езици.
Американската компания вече има офис в Пловдив. Първият офис на аутсорсинг компанията е създаден в София преди 11 години, а през последните 5 години са новооткрити две звена в Бургас и Варна. Фирмата е работодател на близо 2800 души у нас.
"Пловдив успешно се наложи в IT и аутсорсинг индустрията. Само за 8 години открихме над 4000 работни места в сферата. 120 фирми дойдоха тук и създадоха сериозни инвестиции", подчерта зам.-кметът на Пловдив Стефан Стоянов.
Все още не е ясно колко ще инвестира американската компания в Пловдив, но според българския ѝ управленчески екип става дума за сериозна сума. От "Съдърланд" отказаха и да разкрият коя е компанията, развиваща глобална платформа за онлайн търговия, за чието обслужване ще работят пловдивските служители.
Акцентите обаче бяха поставени върху възможността да се наемат студенти и млади хора на гъвкаво работно време, като това насърчи младежите да остават в родината си. Компанията ще предлага и кариерно израстване към по-високопоставени и управленчески постове.
Американската компания е на пазара от 30 години, като обслужва 120 големи компании и има над 60 офиса в 17 държави.