Шкембе чорбата е най-често поръчваната традиционна храна през 2023 г., според статистиката на Glovo за потребителските навици през изминалата година. Любимите кухни на българите обаче остават американската и италианската, а най-популярните ястия са били бургерите, сандвичите (дюнери и гироси) и пицата. София, Пловдив и Варна са трите водещи града с най-голям брой доставки чрез приложението.
По традиция в края на годината Glovo, платформата, която осигурява достъп до широка гама от продукти и ястия чрез доставка, представя любопитни данни, свързани с нагласите и предпочитанията на потребителите. Анализът на информацията дава добра представа за новите тенденции в сектора на онлайн и q-commerce търговията е възможност да се прогнозират бъдещите посоки на развитие в индустрията.
Интересен факт е, че българите все повече предпочитат да избягват опашките в супермаркетите в пиковите часове на деня, като поръчват продукти, с доставка до вкъщи. За 2023 г. тенденцията за доставки от супермаркети се е повишила с 46%, като известен ръст се наблюдава при планираните поръчки с доставка в определен час, а също и при поръчките с опция за вземане от магазина. Оказва се, че поръчката с най-много продукти, направена чрез Glovo през 2023 г., е от супермаркет в Перник и включва общо 116 артикула.
Тенденцията за пазаруване на хранителни стоки без необходимост от чакане на опашки нарежда страната ни на трето място в Югоизточна Европа по доставки от супермаркети, веднага след съседните Румъния и Сърбия.
Денят, в който сме поръчвали най-интензивно, е бил 14 февруари 2023 г. За деня на влюбените българите са получавали средно по 35 поръчки в минута чрез Glovo.
Куриерът супергерой, поставил рекорд за най-голям брой реализирани доставки чрез Glovo за изминалата година, е от Велико Търново и е обслужил почти 12 000 поръчки. Това са средно по 32 поръчки на ден в продължение на 12 месеца. Любопитен факт е, че Банкя е сред населените места, в които са оставяни най-много бакшиши на куриерите (приблизително на 1 от 10 поръчки). Градчето се нарежда на второ място, водено единствено от София, като в столицата Glovo регистрира най-голям процент поръчки с оставени бакшиши.
Най-голям ръст в търговията на дребно в приложението, която обхваща специализирани магазини, се наблюдава в категорията "Домашни любимци", където поръчките през 2023 г. са се увеличили със 752% спрямо миналата година. Сред най-търсените продукти за животни са били храните за домашни любимци.
Още от категорията
Всички Unlimited планове на Vivacom са без ограничения в скоростта до края на годината