От няколко седмици сме свидетели на интензивни ремонти по пътищата в Пловдив. Главните булеварди са почти закърпени, някои от които са относително нови. Но какво се случва с крайните квартали? Предизвикани от читатели на TrafficNews.bg, които сигнализираха за огромни дупки в малките и не до там малки улици в кварталите на града, се заехме да ви представим кратерите на някои улици в Пловдив и какво ще се случи с колите ни, ако не се работи по проблема с дупките.

Направихме кратко проучване на сигнал, подаден от читател, който живее в пловдивския квартал "Кършияка".

 

Наш репортер се зае да вземе размерите на някои дупки. Някои са наистина внушителни.

Дълбочината на тази достига до 12 сантиметра, а диаметърът 80 сантиметра. Това можете да видите на снимката отдолу.

Свързахме се със собственик на автосервиз за коментар. Попитахме го какво би се случило, ако попаднем в някоя от дупките, които сме заснели.

„Ако се спазва скоростта, разрешена в града - 50 километра в час, при пропадане в някоя от тези дупки, особено в тази с дълбочина - 12 сантиметра, шофьорът ще има големи главоболия. Ще започна от това, че гумата ще се разцепи, а джантата, в най-добрия случай, ще се изкриви, но ако е алуминиева, може и да се счупи. Относно окачването на автомобила - скъсан шарнир или изкривен носач ще са поражеията за колата. Ако се скъса шарнира е страшно, защото колата става неуправляема, губи се контрола и може да предизвика сериозен инцидент.Имали сме случай в практиката ни при влизане в дупка наш клиент си е счупил скоростната кутия”, коментира пред репортер на TrafficNews.bg, майсторът.

Колко би ни струвал ремонтът?

„Много е относително. Зависи от модела, марката и годините на колата. Най-евтиният шарнир е около 40-50 лева за някои коли преди 2000-ната година. За по-новите модели стига и 200-300 лева. Ако се изкриви носачът, е по-скъпо.

Около 100 лева е за по-старите автомобили. За новите е по-сложно – за всеки модел е индивидуално, на някои може да 300 на други 400, но пак казвам - всичко зависи от модела и годината. Ако мога да обобщя - една подобна дупка може да нанесе големи главоболия. В случай, че се изкриви носачът, няма гаранция, че колата може да стигне на собствен ход до сервиза. Това значи, че трябва да се обърне към пътна помощ, което ще му струва поне още 30 лева”, допълва собственикът на сервиза.

Тъй като не предлагат услуги, свързани с гуми и джанти, за мнение се обърнахме и към човек, който работи на вулканизатор. Показахме му снимковия материал и го помолихме за коментар.

Какво би станало, ако пропаднем в подобна дупка и колко би ни струвало?

„Изкривява се джантата и гумата се разцепва. Това е моето мнение. В най-добрия случай, джантата се изправя, ако е желязна. Това ще коства 20 лева на водача. При алуминиевите, най-вероятно ще се счупи и следва да се закупи нова. Не е трудно да се намери джанта, но ако е чисто нова от оторизиран магазин, ще излезе доста "солено".

За цени не мога да говоря, защото зависи от големината. Другият вариант е втора употреба - от автоморги, сайтове за продажба и други подобни. Там ще струва около 40 лева. Ако пък решите да закупите от центрове, не е сигурно, че ще ви продадат само една. По принцип се продават комплект по четири.

За гумите – зависи от марката, модела, годината и размера. При нас цените варират от 60 до 300 лева и това са среден клас гуми. 60 лева за 13 цолови, 70-80 за 14 цолови, за 16-ките има по 160-200 лева, а за 17 цоловите цената става над 300 лева.

Не предлагаме гуми от 18 и 19 цола, но принципно цената им е много висока.  Пак казвам - за среден, дори и нисък клас гума. Шофьорите трябва да знаят, че колкото е по-голям диаметърът, толкова по-голям е шансът да се разцепи гумата”, коментира пред наш репортер момче от вулканизатор.

От нашето кратко проучване разбираме, че при евентуално пропадане в улична дупка от тези, които сме заснели, ремонтът ще ни коства минимум 150 лева, като може да достигне и над 400 лева. Да не споменаваме и главоболията, които ще предизвика подобен ремонт.

Призоваваме всички шофьори в града да внимават с пътните неравности в пловдивските крайни квартали.

ОЩЕ НОВИНИ ЧЕТЕТЕ ТУК!

TrafficNews.bg