С„Пощенско известие!“ продължава филишг схемата от името на „Български пощи“. Злоупотребата, която действа от месеци, извършва с цел събиране на лични чувствителни данни. Чрез различни съобщения с измамно съдържание, потребители биват прилъгвани да споделят банкова информация за себе, която после вероятно ще се ползва за точене на средства.
„Вашата пратка е пристигнала в нашия склад и не може да бъде изпратена поради грешна адресна информация, моля, попълнете отново точната адресна информация, ние ще я изпратим в рамките на 24 часа“, пише в съобщение от името на БГ Пощи, но изпратено от частен номер – „+255 677 347 900“. Справка сочи, че номерът е от Танзания.
След отваряне на линка, предоставен с края на съобщението, получателят бива препратен към интернет страница. Оттам се отваря друго поле, където бива подканен да въведе допълнителни данните на банкова карта. Чрез при въвеждането им е възможно да получателят да стане жертва на измама чрез източване на средства.
Припомняме, че от месеци от „Български пощи“ предупреждават за измамата и уведомяват, че до тях постъпват десетки сигнали от потребители. Най-често те получават информация, че имат пратка, като понякога се посочва произволен номер, и трябва да заплатят определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател. За извършване на услугата е необходимо да предоставят лични данни от банкова карта и други.
От „Български пощи“ ЕАД напомнят, че дружеството не събира онлайн такси, нито изисква лични данни или данни от банкови карти, а документ за самоличност се предоставя само на място в офисите им.