428 нови елемента на коледна украса бяха разположени в центъра на Пловдив тази година. Местната власт реши да зарадва пловдивчани с нова декорация за празничния месец и наред с миналогодишната украса, по дължината на цялата Главна и пред дома на културата, вече могат да бъдат забелязани новите орнаменти. Звезди, снежинки и подаръци си намериха място в зелените площи пред Общината.
Естетически ориентираното око обаче ще забележи, че има нещо нередно в цялата ситуация. Благодарим на Общината за милото отношение и желанието да вдъхнат коледно настроение на местните. Няма как да не отбележим обаче, че в новата украса някак си се откроява леко небрежно отношение.
Нека не бъдем излишно придирчиви, ще кажете. Важен е жестът! В този ред на мисли трябва да отбележим, че безплатен обяд няма, но колко е струвало на пловдивчани това удоволствие? За отговор TrafficNews се обърна директно към общината. Ето какво ни обясниха оттам:
„При направените разчети е станало ясно, че има необходимост от допълнителна украса по Главната улица, затова старата е допълнена с нови елементи, които са на стойност 36 000 лв. и не се налага обществена поръчка“.
Обясниха ни още, че допълнителна украса пък била осигурена от фондация „Пловдив 2019“ и дирекция „Култура, археология и културно наследство“. Обновената декорация е закупена от ХоумМакс България, платено е и на фирмата "Брилянт-дизайн1" ЕООД, допълниха оттам.
Любопитната подробност идва оттук, че управителят на "Брилянт-дизайн1" е небезизвестната Соня Атанасова, един от най-популярните сватбени дизайнери в България, чийто клиентски списък включва известни личности като лорд Евгени Минчев.
Красивата дизайнерка е отговорна за запомнящи се тържества на големи фамилии, министерства, музиканти и спортисти. Управителят на фирмата „Events and Decor Diamanti” се занимава професионално и с изготвянето на сезонна и празнична вътрешна и външна украса.
Дело на фирмата ѝ са коледните декорации в градове като Банско, Казанлък, Момчилград, Благоевград, Панагюрище.
Затова през 2018 година дизайнерката е поканена в предаването „На кафе“ където да представи най-актуалните тенденции в коледните декорации. Няма как да не споменем и факта, че във визитката ѝ на официалния сайт на сватбена агенция, тя е описана като професионалист, който „носи остро чувство за визуална естетика и страст за цвят, форма и текстура към всяка задача“.
Изтъкват още, че Атанасова „има рядката способност да визуализира трансформация във всяко помещение и да се случи, независимо от предизвикателството на проектиране. В ролята си на творчески директор, тя систематично надвишава очакванията на клиентите“.
От изложеното портфолио на дизайнерката можем да заключим, че Община Пловдив съвсем обосновано е гласувала доверие на именно на нея.
Въпросът обаче е защо резултатът изглежда по този начин? Дори в опит да избегнем всякаква критичност към вида на украсата, няма как да не отбележим, че тя просто не изглежда добре. Най-малкото, със сигурност не изглежда по-добре от тази, с която Общината до момента е разполагала. А ако извадим средствата, вложени в транспортни и монтажни разходи, остава съмнението дали сумата от 36 000 лв. съответства на изработената нова декорация.
Не изключваме варианта красивите снимки в сайта на фирмата да са подвели Общината какво може да се очаква като краен резултат. Защото дори и да не сме претенциозни, то това определено не е най-дизайнерското изпълнение. Все пак се надяваме, че когато украсата "светне", ще изглежда по-симпатично.
В заключение ще добавим, че красотата е субективно понятие, което се измерва от очите на съзерцаващия. Затова показваме снимков материал на коледните декорации, оставяйки на читателя сам да усети посланията им.
Снимки на новата декорация:
Снимки на старата украса на Пловдив:
Снимки от сайта на "Events and Decor Diamanti":