Започват тестове на тол системата в реална среда с помощта на бордови устройства. Въвеждането на новата система за таксуване на тежкотоварните автомобили над 3,5 тона трябва да стане до 1 март 2020 г. Колко ще струва преминаването по платените пътища ще зависи както от вида на превозното средство, така и от екостандарта на транспортните средства.
Най-скъпо ще е придвижването за големите камиони над 12 тона със стари двигатели - за тях ще се плащат 36 стотинки за километър по магистралата и почти толкова за пътуването по пътища първи и втори клас.
Тол такси ще се плащат за 6050 километра пътища от републиканската пътна мрежа.
За да получат бордови устройства безплатно, превозвачите трябва да се запишат за тестовете на сайта bgtol.bg в секцията „За нас” и после „Заявления”, обясни пред БТВ проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на агенция „Пътна инфраструктура”.
Чрез тези устройства превозвачите могат да разберат колко ще е таксата за техния вид превозно средство по традиционния им маршрут.
Устройствата могат да се вземат от четирите демонстрационни центъра в страната – в София, Варна, Русе и Пловдив, уточни Асенов.
Другата опция за превозвачите е маршрутна карта – преди да е започнало пътуването, се декларира маршрута, посочва се вида на превозното средство и на база тези данни се издава картата. Тя ще е предпочитана от тежкотоварните автомобили, които преминават транзит.
По пътищата ще има 295 стационарни контролни пункта и 100 мобилни точки, които ще следят дали е платена таксата. Те следят и за електронните винетки, който остава начинът за таксуване за леките коли.
Още от категорията
Кметът на Пловдив: Бул. "Александър Стамболийски” трябва да е готов до два месеца