Липсата на осветление и невидими знаци. Това са основните причини, които водят до чести пътни инциденти в района на кръговото кръстовище пред КЦМ. Допълнителен фактор за почти всекидневните катастрофи е и високата скорост, с която се движат шофьорите между Пловдив и Асеновград.
Много от водачите, които редовно пътуват по направлението Пловдив – Асеновград, се оплакват и от пътната маркировка. Особено вечерта или при дъжд тя почти не се забелязва и шофиращите често губят ориентация за позицията си на пътното платно.
За този наболял проблем потърсихме председателя на УС на Българската браншова асоциация Пътна безопасност Николай Иванов. Ето какво заяви той в специално интервю, което даде пред екипа на TrafficNews.bg:
- Каква според Вас е причината за честите инциденти в района на кръговото на КЦМ?
- Шофьорските навици. Изненадата от промяната в организацията на движението в участъка, въпреки поставените пред кръстовището пътни знаци и маркировка. Винаги при строително-ремонтни работи има условия за известни затруднения в движението на транспортните потоци, особено при висока интензивност на движението, каквато съществува по Асеновградско шосе. След построяването на кръговото кръстовище, преминаването през него ще бъде значително по-безопасно поради намалената скорост, наличието на пътно осветление и светлоотразяващи пътни знаци и маркировка.
- Според Вас адекватна ли е положената по платната пътна маркировка, пътните знаци?
- Пътната маркировка и пътните знаци са положени съобразно Закона за движение по пътищата, и НАРЕДБА № 3 от 16.08.2010 г. за временната организация и безопасността на движението при извършване на строителни и монтажни работи по пътищата и улиците. Съгласно наредбата те се приемат от специална комисия от представители на Пътна полиция, строителя и инвеститора, което означава и съответствие на проекта и нормативните актове.
- Поставянето на осветителни тела на възлови места като това кръгово кръстовище ще намали ли предпоставките за ПТП? Доста често инцидентите се случват през тъмните часове. Вечер маркировка почти не се вижда.
-Определено, ако има осветление ще се намалят предпоставките за ПТП, осветление ще има, и ще се подобри видимостта на маркировката през тъмните часове. Експертите от Българска браншова асоциация пътна безопасност призоваваме за изграждането на осветление на всички пътни възли по АМ “Тракия”, АМ “Хемус”, АМ “Марица”, АМ “Струма”, АМ “Люлин”, както и на възлови натоварени кръстовища от първокласната и второкласната пътна мрежа. Чрез подобряването на видимостта в тъмните часове на денонощието, значително ще намалят пътнотранспортните произшествия, както и пострадалите от тях.
- Има ли някакъв недостатък при изграждането на това кръгово кръстовище, който ако се изглади инцидентите ще намалеят?
- Строителството на кръговото кръстовище се извършва съгласно одобрения от няколко инстанции проект. Водачите на МПС трябва да са по - внимателни. Да карат със съобразена скорост, докато обекта е в строеж, пък и след това.