Почти две години след полученото през август 2017 г. одобрение, от германската провинция Хесен (Hesse), за изграждането на участък електрифицирана магистрала по протежението на аутобан, Siemens завърши и включи системата за първи път.
Системата eHighway е проектирана, като екологично решение за пътния товарен транспорт и следва подобни инсталации в други страни, демонстрирайки как по-екологичния товарен транспорт може да доведе до значителни икономии от разходите за гориво и намали замърсяването.
Още през 2012 г., Siemens спомена за идеята си eHighway, която позволява на хибридните дизел / електрически камиони, оборудвани със специален пантограф, да се включват към разположени над магистралата електропроводи, развивайки до 90 км / ч., задвижвани само от електричество. Вече има инсталирани версии на eHighway в САЩ и Швеция, а сега и на аутобан в Германия.
eHighway отсечката с дължина 10 километра, свързва кръстовището Zeppelinheim / Cargo City Süd, на летище Франкфурт, с кръстовището Darmstadt / Weiterstadt, като системата се тества за първи път на обществена магистрала в Германия. Ако тестовете преминат успешно, системата ще демонстрира приложимостта на надземните контактни системи на аутобан, както колко гориво и вредни емисии може да се спестят.
Според Siemens, системата е два пъти по-ефективна от двигателите с вътрешно горене и затова използва само половината от необходимата им енергия. Ако 30 % от товарния транспорт, по магистралите в Германия, бъде електрифицирани по този начин, като и чрез възобновяеми източници, това би спестило 6.000.000 тона въглеродни емисии (C02). Също така, 40-тонен камион би спестил €20 000 на всеки 100.000 км, изминати по eHighway.
Още от категорията
Какво се крие зад възхода и абсолютния рекорд на биткойн?