Феновете на отбора на Манчестър Сити скоро наистина ще бъдат най-специални в целия свят, защото ще могат да се похвалят с “умен шал”, пише HICOMM. Наскоро футболният клуб от Висшата лига сподели, че работи със Cisco - технологичен партньор на отбора от 2019 г. - за създаването на шал, който разполага със сензор „EmotiBit“ за проследяване на сърдечната честота, телесната температура и емоционалното състояние на неговия носител по време на мач. Според двете организации аксесоарът ще доближи „феновете до играта повече от всякога“, но не е ясно как точно ще стане това.

Cisco потвърдиха, че наскоро е завършила пилотна програма за тестване на устройството. За да ознаменуват този момент, компанията и Манчестър Сити са поканили шестима „доживотни“ фенове да гледат играта на отбора. Те били оборудвани с “умните” шалове, които записвали данни за 120 „интересни моменти“, предоставяйки на двете организации „конкретна информация“, за да анализират как се чувства всеки фен . „Използвайки данните, ще можем да разберем феновете повече от всякога“, каза Чинтан Пател, главен технологичен директор на Cisco Великобритания и Ирландия. „Това дава възможност да бъдем по-приобщаващи и да научим повече за ролята, която спортът играе в живота на всички ни.“ Според информацията, шаловете ще бъдат налични за продажба през следващия сезон, но не са ясни при какви условия ще бъдат предлагани. През последните две десетилетия анализите на данни промениха начина, по който се играят множество спортове. Беше само въпрос на време отборите да се опитат да направят същото с изживяването на феновете, но някои може да смятат, че нещата отиват твърде далеч.