Китай въвежда промени в правилата, регулиращи производствените гами на компаниите, присъстващи на най-големия автомобилен пазар в света. Властите в Китай отдавна не крият желанието си в най-скоро време на пазара да излязат колкото се може повече електромобили и тези промени ще са много важна стъпка в тази посока.

На практика Китай задължи повечето чуждестранни компании като Volkswagen и Ford да продават количество електромобили над минимален праг, като промените влизат в сила от 2019 г. Това означава, че тогава поне 10% от колите на определена марка трябва да са екологични, а от 2020 този процент отскача на 12, предава Кросс.

Новите правила обхващат чуждестранните компании, които произвеждат на място или внасят над 30 000 „традиционни" коли на година. Който не изпълнява правилата ще трябва да купува „кредити" от държавата, с който да покрива неекологичните си модели или направо ще плаща глоби.

Освен това Китай влиза в лагера на държави като Великобритания и Франция, които планират да забранят продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2030 година. Властите са изчислили, че тези промени ще доведат до производството на 1 милион и повече електромобили на година, но темпото допълнително ще се ускорява, тъй като целта е изкарването на пътищата на 200 милиона коли, които използват „алтернативна енергия".

Пазарът на електромобили в Китай съвсем скоро ще е най-ценното място, на което да присъства всеки производители и докато Илон Мъск, Nissan и GM кроят планове за по-големи дялове, местните им съперници вече набират скорост. За първите седем месеца на годината най-големи продажби на пазара на електромобили и plug-in хибриди постигна BYD - 46 855 продажби.

Beijing Electric Vehicle - подразделението на държавната компания BAIC Motor, което се занимава с електромобили, постигна 36 084 продажби. В същото време GM отрече 738 продажби на plug-in хибрида Velite 5, който дебютира на изложението в Шанхай през април.