Facebook няма да проверява за достоверност публикациите на политици, обяви социалната мрежа година преди президентските избори в САЩ, предаде БГНЕС.

За проверка на информацията социалната мрежа разчита на трети страни, включително на големи новинарски агенции.

„Не вярваме, че е подходящо да се намесваме в политическия дебат и да не позволяваме думите на политиците да стигат до аудиторията им. Това означава, че няма да изпращаме съдържание и реклами на политици на третите страни, които са наши партньори, за проверка на фактите“, заяви Ник Клег, вицепрезидент на Facebook.

Опасенията се увеличават преди изборите за президент на САЩ през ноември 2020 г. след разкритията за широкомащабна кампания за дезинформация във Facebook и други социални мрежи, дирижирана от Русия при вота през 2016 г. Това беше и причината Facebook да си сътрудничи с различни медии, които да проверяват достоверността на различни статии и публикации.