Допълнителните приходи на авиокомпаниите през 2018 година са достигнали 83,5 милиарда евро, от които 25,2 милиарда евро (над 30 процента!) от багажни такси. Това сочат данни на две платформи за услуги за въздушния транспорт - АйдиаУъркКъмпани (IdeaWorksCompany) и КарТролър (CarTrawler), цитирани от френското икономическо издание "Капитал".

Сумата не престава да нараства - през 2017 г. таксите за багаж са били 21,2 милиарда евро, а през 2014 г. - 12 милиарда евро.

Двете компании уточняват, че постъпленията от багаж идват от три основни източника: регистрираните багажи в багажното отделение на самолета, допълнителните такси за тежък и извънгабаритен багаж, както и заплащането на ръчен багаж при някои авиокомпании.

Нискотарифните авиопревозвачи не са единствените, които прилагат стриктна политика за багажите. Тенденцията е отражение на стратегията на традиционните авиокомпании за допълнителни приходи. . .с предлагане на условия за по-ниска цена на клиентите в един променен пазар, изтъква Айлийн Маккормак, търговски директор в КарТролър. Тя отбелязва, че стойността на приходите от опции, които клиентите могат да прибавят към билетите си, е нараснала със 128 процента между 2014 и 2018 г.

Като част от общите печалби на авиокомпаниите таксите за багаж са се увеличили до 3,2 на сто през 2018 година спрямо 1,8 на сто през 2014 г., пише dir.bg.