Високи треви затрудняват движението на едно от кръговите кръстовища край Пловдив, сигнализира читател на TrafficNews. Става въпрос за кръговото на Пазарджишко шосе, където ежедневно минават хиляди шофьори и по думите им е въпрос на време да стане сериозен инцидент.
Тревата пречи на шофьорите да видят дали има друг навлязъл водач в кръговото и ги принуждава да се изнесат в кръстовището, което ги излага на риск, тъй като могат да бъдат ударени.
„Ситуацията е абсурдна и стотици шофьори рискуваме животите си ежедневно, тъй като няма никаква видимост и трябва да изнесем колите си доста напред, но дори и тогава не успяваме, тъй като тревата е много обраслма. Буквално тръгваме на магия, не знам как все още не се е случил инцидент”, споделят читателите ни.
Както TrafficNews съобщи, пловдивска област може да остане без ремонти и поддръжка заради поредното напрежение между строителните фирми и АПИ. Вече втора година от Агенцията не може да завършат процедура за избор на фирма, която да се занимава с поддръжката на републиканската пътна мрежа.
Към днешна дата последният сключен договор се явява от септември 2022 година, когато АПИ избра „Европейски пътища” за дейността, като срокът трябваше да е 7 месеца за 13 млн. лева. Тъй като от АПИ няколко пъти прекратяваха поръчките се наложи през май 2023 да бъде подписан анекс, с който се увеличават средствата с 50% по дейностите, а договорът набъбна на над 20 млн. лева. След това бе сключен още един анекс през ноември 2023 година, като сумата скочи на 30 млн. лева.
Към днешна дата обаче сумата почти е изчерпана, а от „Европейски пътища” отказват да продължават да работят по него, тъй като излизат извън рамките на закона.
След месеци бездействие по последната обществена поръчка за Пловдивска област, шефът на АПИ инж. Йордан Вълчев разпореди, тя да бъде възобновена. През октомври частта за Пловдив бе прекратена, макар да имаше в сила влязло решение на КЗК и ВАС, че е неправилно. Според нея „Европейски пътища“ бе избрана да поддържа републиканската пътна мрежа за 4 години срещу 131 млн. лева.
Очаква се комисията, която възобнови работа, да реши дали да потвърди решението за избор на „Европейски пътища” за дейностите. Ако поръчката отново бъде прекратена, то Пловдивска област може да остане както без пътна поддръжка, така и без зимно почистване.
Още от категорията
Продължават с разпити на вещи лица по случая с малтретираното от пастрока и майка си дете в Пловдив