Временните неща често се оказват най-постоянни. Това важи и с пълна сила за градския транспорт на Пловдив, който близо година продължава да бъде с намалено разписание заради световната COVID пандемия и намаления пътникопоток. Макар в момента противоепидемични мерки да няма, то в Община Пловдив смятат, че разписанията трябва да бъдат същите, както при затворени училища и обекти.

Тогава решението бе за намаляване броя на колите по линии №№1, 4, 9, 10, 15, 17, 20, 21, 25, 26, 29, 44, 93, 99, 113 и 222 в маршрутните разписания от общинската транспортна схема, като се спази интервала между колите сутрин от 06:30 ч. до 09:30 ч и от 16:30 ч. до 19:30 ч. на 10-12 минути; от 09:30 ч. до 16:30 ч. на 15 минути; от 05:00 ч. до 06:30 ч. и от 19:30 ч. до 23:00 ч. на 20 минути, съгласно приложените маршрутни разписания с направените изменения и допълнения.

В самото решение нямаше условие докога са тези разписания – например до края на извънредната епидемиологична обстановка, която бе до 31 март.  Това означава, че връщането на редовните разписание отново зависи от нова санкция на Общинския съвет.

Така градският транспорт бе орязан сериозно в Пловдив, макар в момента да няма обективна причина за това.

Шефът на ОКТ Георги Стоилов обясни, че причината са превозвачите, които обслужват линиите.

„Те ни заявиха, че още не са готови да се върнат на старите разписания. Отделно следим и пътникопотока. Преди месец изследването показа, че не е било необходимо да се увеличават линиите. Чакаме окончателните резултати от новото изследване, което вероятно ще покаже, че трябва да се вдигне броя на автобусите по определени линии”, заяви Стоилов.  Той каза, че на следващата сесия на Общинския съвет ще се гледат предложения, с която да се правят корекции по договорите, предвид тежката ситуация с кризата и цената на горивата. 

Това се случва и на фона на рекордните компенсации и субсидии, които са приготвени към превозвачите от 10 млн. лева за 2022 година. Макар огромната сума, разписанието в градския транспорт продължава да е орязано.  Логично е и пътникопотока да спада предвид факта, че все по-често автобусите се вижда как се претъпкани, но за сметка на това и все по-нередовни.

Очаквайте продължение!