Планираме стартирането на процедура по отдаването на концесия на летище Пловдив. Това обяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на среща с авиационната индустрия.

„В авиацията ни трябва да има повече бизнес и по-малко държава. Привърженик съм на идеята авиационният бизнес да поеме управлението на летище Пловдив и да инвестира в развитието му не само като гражданско, но и като карго летище. Предстои да бъдат направени концесионни анализи по отношение на процедурата със съответните изводи и препоръки“, посочи Караджов.

Той подчерта, че летищата в България трябва да се предоставят на концесия, какъвто е европейският опит, а не да се издържат от държавата.

Това няма да бъде първият опит пловдивската аерогара да бъде отдадена на частен стопанин. Всички досегашни процедури в тази посока обаче се провалиха. Въпреки значителните държавни инвестиции на летище Пловдив, то до момента не успява да се наложи като водеща дестинация за редовни полети. Трафикът е по-сериозен само през зимния сезон когато са зимните чартъри за ски курортите Пампорово и Чепеларе.

Караджов заяви, че друга важна политика за неговия екип е облекчаване на административните тежести за бизнеса.

 „В Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ се работи по дигитализиране на всички административни услуги и скоро този процес ще бъде завършен. Авиацията е динамичен сектор и спестяването на време и средства е от съществено значение за развитието му“, отбеляза министърът.

По време на разговорите бяха обсъдени и други важни въпроси, свързани с обучението на кадри в авиацията, инфраструктурата и организацията на достъп до перона в северния район на летище София, изготвянето на законодателна рамка за дроновете, развитието на малките летища и др.