Целият проект за реализирането на пробива под Централна гара е готов, като се очаква до дни да бъде входиран в Община Пловдив, НКЖИ и всички министерства, имащи отношение към проекта, научи TrafficNews. Когато минат всички съгласувателни процедури се очаква да бъде издадено и строително разрешение. Досега пречка за това бяха жалбите в КЗК срещу избора на надзор, но вече цялата процедура е приключила.
С одобрението на проекта ще стане ясно и етапността на проекта, което засяга и демонтирането на Бетонния мост. На една от последните срещи Община Пловдив, НКЖИ и „Трейс холд груп” са се разбрали дейностите да започнат от страната на район „Южен”. Не е ясно обаче кога ще се прехвърлят от северната страна, което е свързано с ограничение на движението по „Христо Ботев” и „Васил Априлов”.
В момента вървят и процедурите, с които Община Пловдив закупи редица имоти от южната страна. Самият пробив от южната страна ще минава между автогара „Родопи” и хипермаркета с лице към бул. „Македония”. Целият пробив ще бъде дълъг 470 метра и ще излиза на бул. „Васил Априлов”. Когато фирмата се премести от северната страна асфалтът по бул. „Васил Априлов” от ул. „Тракия” до колелото на гарата ще бъде разбит, тъй като оттам започва влизането в подлеза.
За да се направят локали, които да извеждат колите към Централна гара, ще се вземе част от двора на училище „Свети Климент Охридски” и площада пред бившето кино „Гео Милев”. От другата страна също ще бъде взета част от тротоара за другия локал.Все още не е ясно как ще се случи изместването на големия ВиК колектор. Той ще тръгва от бул. „Христо Ботев” през ул. „Кавала”, а вливането му в бул. „Васил Априлов” ще е или през улица „Д-р Никола Ковачев” или ул. „Тракия”. Очаква се и двете улици да бъдат разширени.
Още от категорията
Комин без документи бълва сажди в центъра на Пловдив, собствениците: Всичко е законно