S-Bahn железница в Пловдив да свързва всички райони на Пловдив, както и 11 близки населени места, като се използва сегашната жп мрежа и изграждане на нови връзки. Това е залегнало в проекта на новия Общ устройствен план, който е разработен от „Булплан” и е качен за обществено обсъждане. Проектът дава два варианта за транспорта в Пловдив – с градска железница и без нея, като вторият сценарий е повече от плашещ за трафика в Пловдив.

Кметът Здравко Димитров заяви, че вече се проучват възможностите за възстановяването на градската железница. Наскоро премиерът Бойко Борисов заръча на големите градове да проучват възможностите  за изграждането на градски железници след заръка от Брюксел.

Самата концепция за градска железница в Пловдив е от 30 години, а в проекта на новия Общ устройствен план е основното условие, за да няма тапи и препълнени автобуси. 

Предвижда се тя да се движи със средна скорост от 25 км/ч, като към нея има и специални автобуси линии, които да я обслужват. Освен това системата трябва да включва и  местата за прекачване, за местоположението на масовите паркинги и гаражи, свързани със системата Park&Ride (паркирай и пътувай).

В анализа на проектантите е заложено, че трябва да се изградят няколко нови коловоза, които да се ползват от градската железница, за да не се дублират с останалия жп трафик. Така според тях трябва да се изградят нови коловози между Централна гара и Филипово, Филипово – Скутаре, Тракия – Скутаре, както  и директна жп връзка между жп гара Тракия и гара Филипово.

Ежедневните курсове на  „S - Bahn” железницата, които могат да се използват са дадени по 6 линии:

№ 24 – Радиново – ж.п. гара Филипово – Централна гара – Сточна гара – ж.п. гара Тракия – Скутаре – Войводиново – Филипово

№ 25 – Кадиево – Злати трап – Централна гара – Сточна гара – Крумово – Ягодово – Катуница

№ 26 – Централна гара – Христо Смирненски – район „Южен” – Южна промишлена зона – Сточна гара – Централна гара

№ 27 – Труд – ж.п. гара Филипово

№ 28 – Скутаре – Войводиново – ж.п. гара Филипово

№ 29 – летище „Крумово” – ЮИЗ – Сточна гара – Централна гара

Към тях трябва да има автобусни линии, които да обслужат спирките от градската железница.

Според анализа, времетраенето за предвижване по железницата ще съкрати наполовина времето за предвижване между близките населени места, като значително ще намали и трафика в града.

Бъдещето на Пловдив: S-Bahn железница с 95 000 пътници, или автобуси на 20 секундиЕкспертите, които чертаят новия ОУП, са дали два варианта за развитието на транспорта в Пловдив