Общинското дружество „Екобус – Пловдив” да поеме линиите от градския транспорт, като се търси държавно или европейско финансиране. Това поискаха общинските съветници от ПП – ДБ на брифинг.

Според тях прекратяването на договора с превозвачите за 13 линии изглежда като добра стъпка на пръв поглед, но всъщност в дългосрочен план това не само няма да реши проблемите, но и ще остави градския транспорт в частни ръце.

„Това няма да сложи край на агонията с частните превозвачи, а ще я удължи с 10 години и ще доведе до убиването на общинското дружество „Екобус””, заяви Веселина Александрова. По думите й със спешната мярка ще се дадат автобусните линии на други частни превозвачи, а след това ще се проведе нова обществена поръчка, което ще удължи агонията с 10 години.

„Този договор изтичаше през 2028 година, като Община Пловдив имаше 4 години да се подготви за взимането им и пускането на общински автобуси с изграждането на депо. Сега това време го няма, а създаването на „Екобус” ще се превърне в безпредметно”, заяви Александрова.

Николай Гюров представи и решението, което предлагат от ПП – ДБ. Той призова кметът и администрацията да поемат отговорност, като през следващата година  „Екобус“ да получи приоритет и финансиране, за да е готово да поеме транспортните линии.

„Вместо да се бърза с обществената поръчка, която ще даде линиите за 10 години, временната мярка може да бъде удължавана до 2 години. През това време да се потърси държавно или общинско финансиране, с което да се изгради депо и да се закупи подвижен състав”, заяви Гюров.

Запитан колко би струвало това начинание, Гюров заяви, че трябва да се направи анализ  и калкулация. Дори да се приеме цената от 1 млн. лева на електробус, според Веселина Александрова – това е осъществимо.

„Дори и 290 млн. лева да са за всички линии. Това е втория град по големина в България, агонията трябва да спре с частните превозвачи. Тази сума за държавата не е толкова голяма, като не е задължително тези средства да се дават в една бюджетна година. Държавата може и да дари автобуси на Общината. Има всякакви варианти, ако смятаме, че е невъзможно, то трябва да се откажем от общинския транспорт ”, заяви Александрова.

 

Община Пловдив прекратява втори договор за градския транспорт, "Хеброс бус" остава без линииВероятно няма да му бъдат дадени автобусни линии и по време на временната мярка