Един от най-чаканите проекти на Пловдив и цялата област – новият лъч на Околовръстното шосе няма шанс да се реализира скоро. Кабинетът „Борисов 3” бе определил обекта от национално значение и бе дал заявка, че при избора на изпълнител ще се направи паричен трансфера за реализацията му.
След края на мандата, политическата криза и проблемите в АПИ с финансовите средства, поръчката за връзката между Пловдив – Асеновград със Скобелева майка бе избутан в ъгъла, а по всичко личи, че скоро няма да започне.
В момента пари за този обект няма, още повече, че АПИ имат договори за стотици милиони, които трябва да разплатят, а в бюджета няма средства за тях. Така Югоизточният обход на Пловдив изпадна от списъка с приоритетни обекти и вероятно следващото редовно правителство трябва да решава този проблем.
Обществената поръчка бе отворена в началото на годината, а на 22 март бяха отворени и офертите, като 7 консорциума подадоха оферта. Оттогава процедурата, която е за 42 млн. лева не е мръднала.
От АПИ отговориха шаблонно, че процедурата върви и няма опасност за проекта, въпреки сериозното забавяне:
„ Комисията продължава своята работа с разглеждането им. Предстои да бъде определена дата за отваряне на ценовите предложения на допуснатите участници”.
Твърде вероятно е поръчката да остане така в продължение на месеци и тя да не се завършва. По същия начин бе и процедурата с проекта за удвояването на Околовръстното, където повече от година и половина нямаше избран изпълнител. От АПИ го избраха чак, когато назря общественото недоволство заради проблема с ремонта на Околовръстното.
За разлика от проектирането обаче, образуването на цената за реализацията на Югоизточния обход е по-съвсем различен начин. С други думи – ценовите оферти са дадени в началото на 2021 година. Ако процедурата продължи през следващата година, а след това има и обжалвания, това ще се проточи поне до края на 2022 година. Тогава пък цените за строителството, ще бъдат съвсем различни от офертата дадена 2 години по-рано. Иначе казано – фирмите в поръчката може да се откажат от подадените оферти, а това означава и край на тази процедура и обявяване на нова.
Липсата на пари удари и ремонта на Околовръстното в сегашния му габарит от разклона за Първенец и Коматево до Пазарджишко шосе, който е и най-разбития участък. Въпреки че ремонтът не е спрян официално, то пари за него няма, а за това призна и областния управител Ангел Стоев.
Още от категорията
Невидимите хора: Пловдивчанин, свирил на пианото на Шопен, избра спартанския живот