Община Пловдив направи първата крачка по готвената голяма реформа в спортните дейности. На сайта на администрацията е качено предложението, с което ще се образува новото ОП „Спорт”.

В момента спортните дейности са разделени в редица отдели и ОП-та, което прави управлението им изключително трудно, а освен това има ненужно раздуване на щата. Така спортният календар и отношенията с клубовете са към отдел „Спорт и младежки дейности”, инфраструктурата и залите към ОП „Жилфонд”, а Колодрума е в отделно общинско предприятие - „Многофункционална спорта зала”.

Идеята е всички тези дейности да се обединят в едно, за да се управляват по-адекватно, както и да няма дублиране на дейности.

Предложението е ОП „Многофункционална спорта зала” да се превърне в ОП „Спорт”. Към него да бъдат зачислени всички щатове от другите звена, а управлението да се поеме от един директор.

Предвидената структура на новото ОП е да със 70 щата. Освен директор в него влизат 7 души в отдел административен, 6 броя управление на спортните обекти, 43 щата  строително-ремонтни дейности и поддръжка, 13 направление „Многофункционална спортна зала”.  На практика всички щатове са от другите звена, които се занимават със спортни дейности.

За стопанисване към новото ОП се зачисляват новия басейн „Младост”, Гребната база и съоръженията към тях, спортните зали, стадионите „Пловдив” и „Тодор Диев”, както и помещенията към „Христо Ботев” и „Локомотив”, които не са дадени на клубовете под наем .

От отдела „Спорт и младежки дейности”, администрацията от първия ресор се прехвърля към новото ОП, а младежките дейности отиват към ОП „Младежки център – Пловдив”.  Самият отдел пък се закрива.

Реформата бе анонсирана от кмета Костадин Димитров преди няколко месеца, който застъпи създаването на ОП-то в своята програма. По нея дейно работи и началникът на отдела по „Спорт и младежки дейности” Иван Запрянов. Той заяви пред TrafficNews, че целта на създаването на ОП „Спорт” е да се премахне бюрокрацията, ненужното  дублиране на дейности, както и работата в синхрон между отделните направление.

„С новото ОП на едно място ще бъде управлението на цялата спортна инфраструктура, нейната поддръжка, както и административните дейности като счетоводството, а дори и маркетинг и рекламната дейности.  Освен това спортният календар и подпомагането на клубовете също ще минава през него. Така ще имам цялостна централизирана система, която да работи не само за развитието на спорта, но и за правилната поддръжка на инфраструктурата”, обясни Запрянов. Според него съвсем реалистично е новите спортни обекти да се самоиздържат, а не да висят финансово на шията на Община Пловдив.

„Построиха се много нови зали и спортни съоръжения. С правилния мениджмънт смятаме, че те могат не само да се самоиздържат, а дори да носят добавена стойност. Тук не говорим само за финансови средства, а и за различни състезания и турнири. Досега това бе трудно, но с новото ОП, това ще е възможно, защото всичко ще минава през него”, заяви Запрянов.

Очаква се преобразуването на ОП „Многофункционална спорта зала” в ОП „Спорт” да се случи до края на годината с решение на Общинския съвет, а то да заработи от 2025 година.