Над две години продължава мащабният проект на ВиК-Пловдив по изграждане на Южния обходен колектор, а краят на ремонтните дейности изглежда мисия невъзможна поне до този момент. Пловдивчани вече са свикнали да се движат по разкопани улици, да чакат в задръствания, да дишат прах и трудно да намират места за паркиране. Разбира се, те трепетно очакват да дойде краят на „мъките“ им и да се движат по чисто нови улици с добре изградена пътна инфраструктура, но за жалост тази мащабна реконструкция, отнела толкова много време и струваща 130 милиона лева, не включва подменяне на старите тротоарни настилки.

За проблема и наблюденията си сигнализира читател на TrafficNews, възмутен от факта, че на места от новия бул. „Александър Стамболийски“ има тротоари, които са с нови плочки, а в по-голямата си част са поставени старите такива заедно с бордюрите.

На вече ремонтираната част от кръстовището с ул. „Стефан Стамболов на запад към „Коматевско шосе“ тротоарите се възстановяват със старите плочки и бордюри. От южната страна няма и помен от реален тротоар и пак масово са оставени старите бордюри, коментира той.

Мъжът не отрича факта, че в част от новоизграждащия се булевард има места с нови и добре изградени тротоари, но генерално картината според него е „отвратителна“. Той смята, че старите положени плочки и бордюри са очукани, назъбени, неравни, неудобни и опасни за хора с колички.

Защо е допуснато това? Дали и кога ще бъде направено, както трябва - от край до край?, пита още той.

За да отговори на въпросите на гражданина и да разсясни ситуацията с тротоарните настилки, TrafficNews се свърза с говорителя на ВиК-Пловдив, Йордан Чемишев. Той обясни, че проектът „Реконструкция, изграждане на канализационната и водопроводната мрежа на град Пловдив“ засяга единствено това, което е разрушено, това да се възстанови.

Става дума за европейски проект, по който се движим спрямо строго определени правила, които са заложени в него, каза той.

Допълни, че на местата, където тротоарните плочки са били изпотрошени напълно, са възстановени с нови такива, но тези, които са били в добро състояние, са запазени и положени: Нямаме право да ги ремонтираме. Неприятно е и го разбираме, но такъв е проектът. Имаше разговори с Общината по казуса, но така и не се стигна до решение.

TrafficNews не за първи път засяга проблема с тротоарите на местата, на които се извършват ремонтни дейности по Южния обходен колектор, но още тогава стана ясно, че фирмата „Еко проект Пловдив“, изпълняваща проекта, трябва да възстанови само инфраструктурата, която е разкопана – улиците и частичната част от тротоарите.

Абсурдното в случая е, че след няколко години, когато новите пътища се използват пълноценно, старите тротоари ще са негодни, а новите такива ще са започнали да се развалят. Тогава отново би следвало да се ремонтират, което означва отново прах, затруднения и чакане за гражданите.

Абсурд! Подменят тротоарите на бул. „Ал. Стамболийски” само наполовина – другата не е в договораТротоарните плочи на ул. „Петър Стоев” са в същия вид