Ненадежден, нередовен, занемарен и без необходимите условия за комфорт на пътниците. С тези думи пловдивчани описват градския транспорт на Пловдив. Нивото на услугата далеч не удовлетворява средностатистическия потребител, показва анкета на TrafficNews. Нещо повече – масовият транспорт често бива отбягван от пловдивчани заради ниското качество, което предлага.

„Не го използвам често. Причината е, че не съм доволна, за разлика от София, където пътувам редовно в обществения транспорт. Там обаче има автобуси на всеки пет минути. Транспортната схема е по-уредена и можеш да разчиташ на градския, за да стигнеш до всеки един край на столицата. Повече и по-редовни рейсове трябва да е първата им стъпка“, казва Добринка Анастасова.

За да опита да доближи услугата до европейската действителност, местната власт трябва да направи редица подобрения, казват пловдивчани. Най-вече да възвърне контрола си над превозвачите, на които в момента е делегирала обслужването на линиите.

Не липсваха и хора, които смятат, че ако администрацията изцяло придобие управлението над градския транспорт, като го направи общински, единствено тогава ще видим подобрение, способно да приближи услугата до европейските стандарти. Дават пример с редица български градове, където този пример е последван и дава резултат – София, Бургас, Варна.

Рядко го ползвам, просто защото е ужасен. Той въобще не е пригоден за хора, които имат специални потребности. Шофьорите понякога ни третират като чували с картофи“, споделя Иванка Димитрова и добавя: „Не е наша работа да даваме съвети на управляващата администрация какво трябва да направи. Ние само казваме какво ни е нужно – чист, удобен, модернизиран градски транспорт. Има достатъчно разработели модели на Запад, та дори и в България. Да попътуват малко и да видят как се прави“. 

Срещаме все пак и доволни потребители. Една част от пловдивчани казват, че услугата е достатъчно задоволителна, а линиите, които ползват в ежедневието си, спазват разписанията си. Дават обаче препоръка към превозвачите – да следят изкъсо поведението на персонала в автобусите, да въведат етикет на поведение и униформи, които да направят разпознаването на кондукторите по-лесно.