![Пловдивчани: Докато Общината не си вземе контрола, градският ни транспорт ще е в това състояние АНКЕТА](https://cdn2.trafficnews.bg/2024/09/09/plovdivchani-dokato-obshtinata-ne-si-902.jpg)
Ненадежден, нередовен, занемарен и без необходимите условия за комфорт на пътниците. С тези думи пловдивчани описват градския транспорт на Пловдив. Нивото на услугата далеч не удовлетворява средностатистическия потребител, показва анкета на TrafficNews. Нещо повече – масовият транспорт често бива отбягван от пловдивчани заради ниското качество, което предлага.
„Не го използвам често. Причината е, че не съм доволна, за разлика от София, където пътувам редовно в обществения транспорт. Там обаче има автобуси на всеки пет минути. Транспортната схема е по-уредена и можеш да разчиташ на градския, за да стигнеш до всеки един край на столицата. Повече и по-редовни рейсове трябва да е първата им стъпка“, казва Добринка Анастасова.
За да опита да доближи услугата до европейската действителност, местната власт трябва да направи редица подобрения, казват пловдивчани. Най-вече да възвърне контрола си над превозвачите, на които в момента е делегирала обслужването на линиите.
Не липсваха и хора, които смятат, че ако администрацията изцяло придобие управлението над градския транспорт, като го направи общински, единствено тогава ще видим подобрение, способно да приближи услугата до европейските стандарти. Дават пример с редица български градове, където този пример е последван и дава резултат – София, Бургас, Варна.
„Рядко го ползвам, просто защото е ужасен. Той въобще не е пригоден за хора, които имат специални потребности. Шофьорите понякога ни третират като чували с картофи“, споделя Иванка Димитрова и добавя: „Не е наша работа да даваме съвети на управляващата администрация какво трябва да направи. Ние само казваме какво ни е нужно – чист, удобен, модернизиран градски транспорт. Има достатъчно разработели модели на Запад, та дори и в България. Да попътуват малко и да видят как се прави“.
Срещаме все пак и доволни потребители. Една част от пловдивчани казват, че услугата е достатъчно задоволителна, а линиите, които ползват в ежедневието си, спазват разписанията си. Дават обаче препоръка към превозвачите – да следят изкъсо поведението на персонала в автобусите, да въведат етикет на поведение и униформи, които да направят разпознаването на кондукторите по-лесно.
Още от категорията
![Първи училища в Пловдив и областта минават онлайн, чакат последно нареждане от щаба](https://cdn2.trafficnews.bg/2025/01/24/381_parvi-uchilishta-plovdiv-i-oblastta-775.jpg)
Първи училища в Пловдив и областта минават онлайн, чакат последно нареждане от щаба
![Пловдивската пожарна: Зачестиха битовите пожари с пострадали, основната причина е небрежност](https://cdn2.trafficnews.bg/2025/01/20/381_plovdivskata-pozharna-zachestiha-795.jpg)
![Охранител, издърпал за врата улично куче от магазин в Пловдив, разпали социалните мрежи](https://cdn2.trafficnews.bg/2025/01/13/381_ohranitel-izdarpal-vrata-ulichno-kuche-505.jpg)
Темите на Traffic News
![Нов квартал със 75-метрови небостъргачи изниква в Пловдив](https://cdn2.trafficnews.bg/2025/02/07/381_nov-kvartal-sas-75-metrovi-148.jpg)
Нов квартал със 75-метрови небостъргачи изниква в Пловдив
![Разследване! Бизнес за милиони от дъното на Марица - Част I](https://cdn2.trafficnews.bg/2025/01/26/381_razsledvane-biznes-milioni-danoto-103.jpg)